Industry Wire

Geplaatst door The Valley

Oldtimers en The Valley schudden dropcategorie op met nieuwe campagne

Dropmerk Oldtimers is klaar voor een nieuwe en opwindende fase. In samenwerking met The Valley verschuift Oldtimers van een nostalgische positionering naar een tijdloos en premium merk met een focus op volwassen smaken. De smakelijke campagne is een ode aan het vakmanschap van de dropmakers en de hoge kwaliteit van hun dropsoorten. Ook de nieuwe suikervrije dropvarianten worden middels deze campagne ondersteund. Deze nieuwe richting is het begin van een belangrijk jaar, waarin Oldtimers haar 100-jarige jubileum viert en een aantal bijzondere samenwerkingen lanceert.

Drop met diepgang

Vrijwel alle dropmerken hebben een (kinderlijke) insteek die bij de snoepcategorie past, of benadrukken de ouderwetse en Nederlandse achtergrond. Oldtimers streeft ernaar dit te doorbreken. Drop is geen simpel suikerwerk. De kwaliteit, het vakmanschap en de bijzondere ingrediënten maken het een eerste klas product en zijn een goede reden voor consumenten om van drop te genieten. “Oldtimers kiest voor een duidelijke focus op de kennis voor drop en de passie voor het product, zoals we dat eerder zagen bij koffie, bier en chocolade” aldus, Amber Verschuur, Brand Manager bij Concorp. Drop met diepgang positioneert Oldtimers als hoogwaardige drop voor liefhebbers met een ‘acquired taste’,

Vakmanschap spat van het scherm

“De campagne doet het werk van de moderne dropmaker eer aan. De aandacht en het enthousiasme voor het vakmanschap en de kwaliteit van de verschillende dropsoorten spatten van het scherm” vertelt Michelle Quekel, Creatief bij The Valley. In film en fotografie – geregisseerd en gefotografeerd door Michel Mölder – is van zeer dichtbij te zien hoe drop vervaardigd wordt en leidt tot een ware smaaksensatie. Ook in de voice-over neemt de dropbakker je mee door het proces van smelten, gieten, drogen, bakken en poederen dat voorafgaat aan het kunnen genieten van smaak met karakter.

De tv-, YouTube commercials en social mediacampagne zijn live vanaf 8 januari 2023. Daarnaast wordt de campagne ondersteund via Out of Home.

Credits:
Oldtimers (Concorp BV):
Joost van de Sande, Amber Verschuur.

The Valley Assist Digital:
Gijs ten Buuren, Michelle Quekel, Thom van Rijckevorsel, Sheldon Bont, Sem van Laarhoven.

Productie:
Michel Mölder, Fleur de Lis, Tomas Kamphuis, Maurits Verwoerd, Roman Strijbos.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht