Industry Wire

Geplaatst door commercetools

commercetools Composable Commerce voor B2B biedt nieuwe mogelijkheden voor omzetgroei en flexibiliteit

AMSTERDAM – 31 augustus 2022 – commercetools, de toonaangevende leverancier van headless commerce, kondigt vandaag aan de B2B-functionaliteit als onderdeel van het kernaanbod van commercetools Composable Commerce. commercetools Composable Commerce voor B2B biedt toegang tot het volledige API-portfolio van het bedrijf. Zo kunnen gebruikers ervaringen creëren en aanpassen die nodig zijn voor hun specifieke bedrijfsmodel in plaats van het bedrijfsmodel aan te passen aan een kant-en-klare oplossing.

“Organisaties moeten technologisch weerbaar zijn om te kunnen overleven. Alleen op deze manier zijn is het mogelijk om huidige en potentiële klanten te ontmoeten en hen een consistente ervaring te bieden op elk. Zo geeft meer dan 80% van de B2B-kopers de voorkeur voor het bestellen of betalen via digitale commerce kanalen”, zegt Mike Sharp, Chief Product Officer van commercetools. “B2B-leiders moeten investeren in moderne commerce-architecturen op basis van MACH-principes (Microservices-based, API-first, Cloud-native en Headless). Zo kunnen zij de toekomst van hun bedrijf veiligstellen en mee veranderen met klantvoorkeuren en marktbehoeften. Composable commerce is onontkoombaar voor leiders die willen groeien en achterblijvers die willen overleven.”

commercetools Composable Commerce voor B2B stelt fabrikanten, distributeurs en groothandels in staat om hun bedrijf te beschermen tegen de steeds complexere en competitievere markt. Bedrijven moeten te allen tijden hun commerceaanbod kunnen aanpassen aan de behoeften van de klant. Met één portfolio dat een breed scala aan bedrijfsmodellen bedient, waaronder B2B, B2C en D2C, en lage experimenteerkosten heeft, maakt commercetools de snelle ontwikkeling van effectieve en prachtig ontworpen commerce experience mogelijk.

“We zijn gericht op het bieden van de beste klantervaring. Makkelijk schalen en evolueren om de steeds veranderende klantbehoeften te voldoen, was een cruciale stap in onze digitale strategie”, zegt Gireesh Sahukar, van het Amerikaanse Dawn Foods, Vice President of Digital. “commercetools Composable Commerce voor B2B biedt ons deze flexibiliteit en stelt ons in staat om de digitale ervaring die klanten met ons hebben te verbeteren. Sinds de lancering van e-commerce voor onze klanten in de Verenigde Staten twee jaar geleden, is het succes dat we tot nu toe hebben gezien verbluffend. Meer dan de helft van onze klanten zijn geregistreerd om online te kopen en dat aantal stijgt dagelijks.”

Naast commercetools Composable Commerce voor B2B omvat het commercetools-portfolio een robuuste suite van krachtige, flexibele, schaalbare oplossingen voor de volgende generatie digital commerce. Toonaangevende klanten van commercetools zijn onder andere Just Eat Takeaway, Vistaprint en Dawn Foods. Ga voor meer informatie naar commercetools.

Over commercetools
De uitvinder van headless commerce. commercetools, is een innovatieve technologische disruptor die zichzelf heeft gevestigd als een toonaangevende leverancier van eCommerce-software. Vandaag de dag vertrouwen enkele van ’s werelds meest iconische merken en groei gerichte bedrijven op de krachtige, flexibele, schaalbare oplossingen om hun steeds veranderende digitale commerce-behoeften te ondersteunen. Als de visionairs die de moderne MACH (Microservices-based, API-first, Cloud-native, and Headless) benadering leiden, biedt commercetools klanten de flexibiliteit om te innoveren en itereren, on- en offline kanalen samen te voegen, hogere inkomsten te genereren en hun eCommerce-bedrijf toekomstbestendig te maken.

Gevestigd in München, Duitsland, met kantoren in Europa, Azië en de Verenigde Staten, richt commercetools zich op het leiden van een toekomst van grenzeloze commerce mogelijkheden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht