Omnia neemt Patagona over en wordt Europa’s toonaangevende leverancier van pricing software

Deze donderdag maakte Omnia Retail de overname bekend van de Duitse prijs software provider Patagona. Beide bedrijven zijn gespecialiseerd in Dynamic Pricing software en met de integratie wordt Omnia Europa’s leidende prijs oplossing voor Enterprise retailers en merken.
Omnia-oprichter en CEO Sander Roose wordt de CEO van de groep. De oprichters van Patagona, Andreas Frankenberger en Maximilian Bank, worden respectievelijk CTO en CCO van de groep. Sander Roose’s kijk op de toekomst van het bedrijf: “Door de COVID-gedreven e-commerce versnelling is de behoefte aan dynamische prijs software voor retailers en merken in alle productcategorieën toegenomen. Door onze krachten te bundelen, is de nieuwe holding de toonaangevende leverancier van dynamische prijsbepaling voor B2C-retail in Europa. Deze stap garandeert ook een sterke lokale aanwezigheid in de cruciale DACH-regio. Onze belangrijkste focus is het verder verbeteren van ons serviceniveau aan retailers en merken door de productontwikkeling te versnellen. Met de toevoeging van het Patagona-team hebben we alle benodigde expertise om ervoor te zorgen dat onze klanten de kracht van machine learning (AI) kunnen benutten voor prijsinzichten en prijsoptimalisatie, wat een belangrijke product prioriteit gaat zijn voor de komende jaren. ”
Andreas Frankenberger en Maximilian Bank zijn van mening dat het effect van de bundeling van krachten een zeer positieve impact zal hebben voor klanten: “Om onze klanten de best mogelijke oplossing te bieden – zowel in datakwaliteit als in retail kennis – zetten we ons in om samen voorop te lopen met een sterk, ambitieus en dynamisch bedrijf dat dezelfde waarden deelt als Patagona: Omnia Retail.”
De groep heeft groeifinanciering opgehaald van ABN Amro, waardoor de groep sterker kan investeren in de continue ontwikkeling van het platform. Met de financiering kan het bedrijf een grote stap voorwaarts zetten in de richting van het uiteindelijke doel om wereldmarktleider in pricing software voor retailers en merken te worden. SaaS-investeerder Connected Capital & Partners blijft betrokken en blijft een belangrijke strategische partner voor de verdere groei van het bedrijf.
Beide bedrijven zijn van plan om als één bedrijf te opereren, met vestigingen in Amsterdam en Darmstadt. Het gecombineerde leiderschapsteam is een belangrijke eerste stap in die richting. De klanten van Omnia en Patagona kunnen blijven vertrouwen op de producten van beide bedrijven, want die blijven bestaan.
Over Omnia Retail
Omnia’s software combineert op unieke wijze dynamische prijsautomatisering met diverse marktgegevens bronnen, van platform gegevens zoals Google Shopping en Amazon tot direct scraping. Het bedrijf heeft meer dan 15 jaar ervaring in retail en pricing, waardoor ze experts zijn in het begeleiden van klanten op hun pad naar meer prijsvolwassenheid. Klanten van Omnia zijn onder meer Decathlon, Bol.com, Windeln.de, Signa Sports, Media Markt, De Bijenkorf, Philips, Samsung en Accell Group.
Over Patagona
Patagona ontwikkelt software gebaseerde e-commerce oplossingen. Met zijn belangrijkste producten stelt Patagona online retailers in staat om hun verkoopprijzen automatisch te optimaliseren en helpt het merken om online een wereldwijd marktoverzicht te krijgen van hun productprijzen. Door diepgaande technische AI in hun softwareoplossing te gebruiken, profiteren klanten als METRO, Kaufland, Intersport, L’Oréal en LVMH van hun prijs expertise.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.