Industry Wire

Geplaatst door Photoslurp

Omoda blijft trouw aan zijn doel om klanten te inspireren, en gaat een samenwerking aan met Europa’s belangrijkste UGC-oplossing, Photoslurp

Omoda blijft trouw aan zijn doel om klanten te inspireren, en gaat een samenwerking aan met Europa’s belangrijkste UGC-oplossing, Photoslurp

Omoda is een Nederlands familiebedrijf dat gespecialiseerd is in schoenen, maar ook tassen en accessoires in zijn productcatalogus heeft opgenomen. Het merk zag het levenslicht in 1875. Toen het in 2007 zijn eerste webwinkel opende, zette het als eerste schoenmerk de stap naar de online markt.

Een van zijn doelstellingen is klanten te inspireren tijdens hun winkelervaring. Net daarom is het merk een samenwerking aangegaan met Europa’s specialist in Door gebruikers gegenereerde content, Photoslurp.

We beschikten over de nodige sociale content, en probeerden een inspirerend bedrijf uit te bouwen. Dus dachten we: Laten we al die content op onze website publiceren om onze klanten extra te inspireren!” zei Iris Teunissen, hoofd Influencer Marketing bij Omoda.

Met dit doel voor ogen ging het bedrijf, aan de hand van specifieke criteria, op zoek naar de beste oplossing voor de integratie van zijn klantcontent. “We stelden een checklist op van al onze verwachtingen van een UGC-oplossing, deden grondig onderzoek naar vijf UGC-leveranciers en werkten met elk van hen aan demo’s. We kozen tenslotte voor Photoslurp omdat het bedrijf aan al onze behoeften voldeed en ons de beste prijs-kwaliteitverhouding bood,” zei Teunissen.

We zijn zeer verheugd dat we een prestigieus kwaliteitsmerk als Omoda aan onze klantenportefeuille mogen toevoegen om onze machtspositie op de Nederlandse markt nog te versterken en extra onder de aandacht te brengen,” zei Sof Michaels, VP Bedrijfsontwikkeling. “Omoda is gebouwd op een stevige basis en beschikt over alle ingrediënten voor een succesvolle socialshoppingsite. We kijken heel erg uit naar een succesvol en innovatief langetermijnpartnerschap.

UGC leidt tot 5x meer conversie dan professionele content. Enkel een correcte integratie kan dit conversiepercentage nog verhogen. “De duidelijke widgets passen op elke website. De backendbeheertool is naar mijn gevoel zeer gebruiksvriendelijk. Wij geloven sterk in de kracht van directe klantcommunicatie en zijn overtuigd van de noodzaak om inspirerende content te delen. Het is voor ons ook heel belangrijk dat de eigenaars van de foto’s de eer krijgen die hen toekomt. Daarin wordt voorzien met enkele klikken in de backend.” zei Teunissen.

Dit alles en nog veel meer kan rechtstreeks op het Photoslurp-platform worden uitgevoerd. Met behulp van de geavanceerde versie van Analytics Suite kunt u al het verkeer volgen.

About Photoslurp

Photoslurp is a marketing and visual ecommerce platform that helps brands increase their eCommerce conversions with the collection and publication of User Generated Content, which has been posted on social media by customers. Photoslurp integrates this media onto the websites and product pages of clients to give shoppers the opportunity to view products being used by real consumers, with the ability to click and shop directly.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht