Industry Wire

Geplaatst door Omoda

Omoda verlengt achteraf betaaltermijn met Klarna naar 30 dagen

Amsterdam, 1 oktober 2019 – Schoenenretailer Omoda biedt haar klanten als eerste Nederlandse retailer de mogelijkheid om binnen dertig dagen hun aankoop af te rekenen met Klarna, leverancier van betaaloplossingen. Bij andere (web)winkels die gebruikmaken van de Betaal later-oplossing ligt de betaaltermijn meestal op veertien dagen. De retourtermijn van producten is echter vaak een stuk ruimer: hier wordt meestal dertig dagen voor geteld. Door de betaaltermijn gelijk te trekken met de gemiddelde retourperiode, stuurt Omoda samen met Klarna aan op een frictieloze shopervaring.

Jan Baan, COO van Omoda: “Als retailer ben je voortdurend bezig met het bieden van de beste klantervaring. Daar hoort niet alleen same-day delivery of een langere retourtermijn bij. Het is belangrijk om ook te kijken naar processen die op het eerste oog minder leuk lijken voor de consument, zoals de betaling. Veel van onze online shoppende klanten maken al gebruik van de Betaal later-optie van Klarna. Nu krijgen ze de mogelijkheid om de gemiddelde retourperiode af te wachten en dan te betalen. Ik ben dan ook erg enthousiast over de wijze waarop Klarna ons ondersteunt bij een positieve beleving rondom onze service door Betaal later in 30 dagen voor ons, als eerste retailer in Nederland, mogelijk te maken.”

Wilko Klaassen, General Manager BeNeFra bij Klarna: “We zien dat steeds meer (web)winkels hun retourperiode aanpassen en van veertien naar dertig dagen overstappen. Door onze betaaloplossing hierop aan te laten sluiten, blijft de consument een frictieloze shopervaring houden en wordt deze nog beter bediend. Het betaalproces en retourproces zijn op deze manier optimaal geïntegreerd, waardoor Klarna de smooothness behoudt die retailers en consumenten van ons gewend zijn.”

Over Klarna

Klarna, de wereldwijde disruptieve leider op het gebied van betalingen en bankieren én aanbieder van smoooth retaildiensten, werd in 2005 in Zweden opgericht. Klarna heeft momenteel een waardering van $5,5 miljard. Hiermee is Klarna niet alleen de grootste private fintech in Europa, maar ook een van de grootste private fintechs wereldwijd. Klarna biedt (web)winkels een flexibel aanbod aan betaalalternatieven. Met deze betaalmogelijkheden kunnen consumenten overal gemakkelijk en veilig betalen zoals zij dat willen – online en in de winkel. Meer dan 170.000 (web)winkels, waaronder H&M, Adidas, ASOS, V&D, Omoda, Travelbags, Nike, AliExpress, Superdry en HiFi Klubben hebben Klarna’s innovatieve winkelervaring mogelijk gemaakt. Deze reikt verder dan de daadwerkelijke transactie en stelt consumenten in staat om controle te hebben over hun persoonlijke financiën. Klarna heeft 2.500 werknemers en is actief in 17 landen. Kijk voor meer informatie op https://www.klarna.com.

Over Omoda
Omoda (sinds 1875, 650 medewerkers) is de meest inspirerende schoenenretailer van Nederland. Met 22 fysieke winkels, de Omoda-app en o.a. een Nederlandse, Belgische en Duitse webshop is Omoda hét schoenenwalhalla voor schoenenliefhebbers in binnen- en buitenland. Passie voor schoenen zit in het DNA van het van origine Zeeuwse familiebedrijf, waarvan het hoofdkantoor en distributiecentrum nog steeds in Zierikzee gevestigd zijn. Jaarlijks voorziet Omoda meer dan één miljoen schoenenliefhebbers van het perfecte paar. Omoda heeft meerdere prijzen en awards gewonnen, waaronder de Shopping Award XL 2019 in de categorie Schoenen en de ABN AMRO Webshop of the Year 2019-2020 in de categorie Schoenen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht