Geplaatst door Mediatic

De Ondernemer kiest voor innovatie en verdieping in video

De Ondernemer, Nederlands grootste platform voor ondernemers in het mkb en zzp’ers, zet verder in op bewegend beeld. Voor de verdieping in video werkt zij vanaf heden ook samen met het Amsterdamse full-service contentmarketingbureau Mediatic. Dit heeft onder meer geresulteerd in de nieuwe videoserie ‘Het Prototype’, waarvan vandaag de eerste aflevering te zien is, met in de hoofdrol producent van energie-opwekkende ramen Physee.

De Ondernemer klopte het afgelopen jaar bij Mediatic aan met de vraag een verdiepend videoformat te ontwikkelen. “We gaan een volgende stap zetten in video met vernieuwende videoformats met meer verdieping”, zegt Robert van den Ham, content director bij De Ondernemer. “Centraal staat altijd een inhoudelijk interessant verhaal te bieden aan ons publiek, aan ondernemers. Daarin hebben Mediatic en De Ondernemer elkaar gevonden en is het videoformat Het Prototype ontstaan.”

Het Prototype: VanMoof
In Het Prototype gaan de makers terug naar de basis van een bedrijf en laten ze het eerste model van hun product zien. Via welke bedrijfsbeslissingen is de ondernemer uiteindelijk gekomen waar hij nu staat? “Dat brengen we op een mooie, persoonlijke manier inhoudelijk voor het voetlicht”, vertelt Martin Kuiper, video-lead bij Mediatic en bedenker van formats voor Nu.nl, Lowlands en TivoliVredenburg. In de eerste afleveringen van de rubriek komt naast Physee ook fietsenmerk VanMoof aan bod. Kuiper: “VanMoof wilde fietsen maken waarbij alles in het frame zit. Dat basisidee komt bij de huidige, elektrische variant uitstekend van pas.”

LEF en L(i)EF
Mediatic en De Ondernemer werken al langer samen. Niet alleen op het gebied van video- en contentcreatie, maar ook rondom het boek LEF, waarvoor topondernemers als Pieter Zwart (Coolblue), Raymond Cloosterman (Rituals) en Frits van Eerd (Jumbo) werden geïnterviewd. Momenteel werken zij samen aan de opvolger, L(i)EF, waarin impactbedrijven als Dopper, Tony’s Chocolonely en de Vegetarische Slager aan de tand worden gevoeld.

Over De Ondernemer
De Ondernemer is het multimediale ondernemersplatform van DPG Media, het grootste mediahuis van Nederland. Met samenwerkingen met alle dagbladen van DPG Media, waaronder AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, ADR Nieuwsmedia en vele huis-aan-huiskranten, is De Ondernemer het grootste zakelijke ‘netwerk’ van ons land.

Over Mediatic
Mediatic is een full-service contentmarketingbureau, dat zich bezighoudt met alle facetten van contentmarketing: van strategie tot conversie. We creëren stevige doch sappige content en distribueren deze naar de juiste doelgroepen, via allerhande media en kanalen. Om onze opdrachtgevers te helpen aan meer naamsbekendheid en autoriteit, nieuwe klanten en de juiste nieuwe medewerkers.