Industry Wire

Geplaatst door TomTom

Onderzoek Castrol en TomTom in Rotterdam en Amsterdam naar impact van stop-start rijgedrag

Eerdere onderzoeken van Castrol tonen reeds aan dat automobilisten jaarlijks tot wel 18.000 start-stop momenten uitvoeren. Uit het komende onderzoek, dat voor het eerst wordt uitgevoerd door Castrol en TomTom, zal het aantal start-stop bewegingen blijken dat in verschillende steden over de hele wereld worden gemaakt, waarbij TomTom haar exacte reis- en verkeersinformatie zal gebruiken om het rijgedrag over het gehele wereldwijde wegennet te analyseren.

Gareth Bracchi, Senior Development Technologist bij Castrol, legt uit: “Stop-start verkeer is een wereldwijd probleem wat niet alleen reistijden beïnvloedt, maar al dat wachten bij kruisingen en verkeerslichten zorgt bovendien voor microscopische slijtage van automotoren. Door samen te werken met TomTom kunnen we zeer exact het gemiddeld aantal stop-start bewegingen per kilometer meten binnen de stadsgrenzen, erachter komen in welke steden het verkeer het drukst is en in welke steden automobilisten het grootste risico lopen op beschadigingen aan hun motor.

Ralf-Peter Schäfer, Head of Traffic bij TomTom, voegt toe: “Deze samenwerking is een logisch voortvloeisel uit het feit dat zowel TomTom als Castrol ernaar streven het leven van hun klanten zo soepel mogelijk te laten verlopen, of dit nu tijdens het dagelijks woon-werkverkeer is, het naar school brengen van de kinderen of een weekendje weg met de auto. Wij kijken uit naar deze samenwerking en om de resultaten van het onderzoek te kunnen delen.”

Het onderzoek neemt de verkeerssituatie in vijftig belangrijke steden en regio’s over de gehele wereld onder de loep nemen, waaronder Noord-Amerika (New York), Australië (Sydney), Azië (Beijing, Bangkok, Jakarta, Kuala Lumpur) Rusland (Moskou), Brazilië (Rio de Janeiro) en Europa (Londen, Istanbul, Amsterdam, Rotterdam) en Hong Kong.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht