Onderzoek CRM Partners onthult grootste ergernissen boeren in relatie met leverancier

Barneveld, 28 april 2014 – Boeren in Nederland vinden het niet nakomen van afspraken de grootste ergernis in de relatie met hun leveranciers. Eén op de drie boeren zet deze ergernis op nummer 1. Drammerigheid of zeuren staat op nummer 2 in de top 5, op de voet gevolgd door onaangekondigd langskomen. De vierde grote ergernis is wanneer de boer zich door zijn leverancier niet serieus genomen voelt en op 5 staan leveranciers die onduidelijke of onvolledige informatie verstrekken. Deze top 5 komt naar voren uit onderzoek van CRM Partners, specialist in implementaties van Microsoft Dynamics CRM in de agrisector, waarin boeren gevraagd werd waar ze zich het meest aan ergeren bij hun leveranciers.
Figuur: De vijf grootste ergernissen van boeren in de relatie met hun leverancier.
Op de vervolgvraag wat een reden zou zijn om de relatie met een leverancier te beëindigen, is het niet nakomen van afspraken doorslaggevend voor boeren. Slechte kwaliteit en prijs komen in de top 5 van ergernissen niet voor, maar worden wel als reden genoemd om de relatie met een leverancier niet voort te zetten.
Herman Bodewes, verantwoordelijk voor het AgriLab bij CRM Partners: “In de nauwe relaties die boeren met hun leveranciers onderhouden, ontstaat er wel eens wat wrijving. Maar geen enkele leverancier wil natuurlijk dat een klant zich aan hem ergert. In het licht van de huidige economische ontwikkelingen neemt het belang van customer relationship management toe. Niet alleen in het bedrijfsleven, maar ook in de agrarische sector. De vraag is hoe leveranciers inspelen op hun bijzondere relatie met de boer. Uit ons onderzoek blijkt dat er voor leveranciers in de agrarische sector nog altijd veel kansen liggen in het bouwen aan persoonlijke relaties met hun klanten.”
Het onderzoeksrapport ‘Wat verwachten boeren van hun leveranciers?’ is gratis te downloaden via: http://www.crmpartners.nl/tools/onderzoek/onderzoeksrapport-agri
——————-
Over CRM Partners
‘Serving true customer needs’ – dat is wat CRM Partners mogelijk maakt. Persoonlijk contact met de doelgroep is daarbij de leidraad voor succes. CRM Partners is in Nederland marktleider op het gebied van customer relationship management en implementaties van het Microsoft Dynamics CRM platform. Met consultancy, technische ondersteuning en training worden bedrijven geholpen bij een volledige integratie van CRM in hun bedrijfsprocessen. De focus van CRM Partners ligt op drie markten: Agri, Finance en Members en organisaties in deze branches krijgen via unieke labs toegang tot een breed scala aan diensten, oplossingen en kennis. Klanten als ABZ Diervoeders, Kverneland, Kramp Groep, Nutreco en Bayer kozen al voor CRM Partners. Meer informatie op www.crmpartners.nl
CRM Partners is Microsoft Certified Gold CRM Partner en lid van de President’s Club en de Inner Circle van Microsoft Dynamics. In 2013 ontving CRM Partners de titels CRM partner of the year finalist en Country partner of the year finalist en nam het bedrijf de Partner of Western Europe Award in ontvangst.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.