Geplaatst door N26

Online Banking Executive van Google start bij N26

Berlijn, 13 augustus 2019 – Vandaag maakt de mobiele bank N26 bekend dat Thomas Grosse per oktober 2019 aan de slag gaat als Chief Banking Officer. Met deze nieuwe functie doet N26 een volgende stap in de richting van het verwezenlijken van hun ambitie om de eerste wereldwijde, en volledig digitale retailbank te worden. Als Chief Banking Officer is Thomas verantwoordelijk voor het houden van toezicht op de oprichting van gereguleerde N26-banken en bank partnerschappen binnen de N26-groep. Hiermee wil de bank in alle markten de hoogste standaard op het gebied van producten, processen en klantervaringen waarborgen.

Thomas’ achtergrond als Senior Executive bij Google, en Managing Director van de Deutsche Bank sluit naadloos aan bij N26 als professionele bank en snel groeiend tech-bedrijf. Dankzij zijn sterke leiderschapservaring is Grosse in staat om de mobiele bank te ondersteunen bij haar wereldwijde expansie.

Binnen zijn rol als Industry Leader Banking bij Google Duitsland was Thomas verantwoordelijk voor samenwerkingen en partnerships met Duitse banken en fintechs, en was hij nauw betrokken bij de introductie van Google Pay. Voorheen was hij lid van de raad van bestuur van Wüstenrot Bank AG, waar hij een bepalende rol had in de divisies van kapitaalmarkten, treasury, en product en sales. Daarvoor was hij directeur bij de Deutsche Bank voor particuliere en zakelijke klanten. Thomas begon zijn carrière als adviseur bij McKinsey, ten dienste van de bank- en verzekeringssector.

“Thomas is met oog op de toekomst van N26 een belangrijke aanvulling op het leidinggevende team. Met ons recente intreden op de Amerikaanse markt staat N26 aan het begin van het proces om een ware wereldwijde bank te worden. Met zijn uitgebreide ervaring en bewezen succes in zowel de tech- als bankindustrie past Thomas perfect bij N26. We zijn daarom erg blij dat hij ons zal ondersteunen bij het bouwen van een wereldwijde bank die door leden over de hele wereld met liefde wordt gebruikt”, zegt Maximilian Tayenthal, CFO en mede-oprichter van N26.
“Het is een enorm spannende tijd voor de financiële sector: bankieren, technologie en innovatie komen samen om mensen in staat te stellen om te leven en bankieren op hun eigen manier. N26 loopt in dit opzicht voorop, en ik ben heel blij dat ik hen kan helpen om de meest flexibele en simpele bankervaring ter wereld te bieden”, vult Thomas Grosse aan.