ONLINE FASHION OUTLET OTRIUM LANCEERT BEAUTY EN BREIDT UIT NAAR VK

Otrium, de toonaangevende fashion outlet voor premium merken, lanceert vandaag een geheel nieuwe categorie: Beauty. Klanten krijgen vanaf nu toegang tot meer dan 400 populaire dames- en herengeuren van ruim 50 toonaangevende merken, met kortingen tot 50%. Denk aan iconische favorieten zoals Dior Sauvage, Armani Stronger With You, Lancôme La Vie Est Belle, Chloé By Chloé en YSL Black Opium. Otrium introduceert deze nieuwe categorie onder de naam Beauty Finds.
De uitbreiding naar Beauty is mogelijk dankzij een strategische samenwerking met een internationale online fragrance retailer. Hierdoor kan Otrium zijn eigen fulfilment- en distributiecapaciteiten inzetten om beautyproducten rechtstreeks vanuit het eigen warehouse te leveren. Bestellingen worden bovendien gecombineerd met fashion-orders, zodat klanten al hun aankopen in één pakket ontvangen.
‘Bij Otrium vind je vanaf vandaag bekende geuren voor een mooie prijs, naast het bestaande sterke aanbod aan modemerken,’ zegt Frank van Valderen, CEO Otrium. ‘Rechtstreeks verstuurd door ons, zodat we onze klanten dezelfde premium service kunnen garanderen op al hun bestellingen.’
Verenigd Koninkrijk lancering als extra mijlpaal
Naast de introductie van Beauty viert Otrium ook de officiële lancering in het Verenigd Koninkrijk. Britse klanten krijgen toegang tot meer dan 200 iconische merken zoals New Balance, On Running en Tommy Hilfiger, met kortingen tot 75%. Sinds de oprichting is het Otrium’s missie om ervoor te zorgen dat alle geproduceerde kleding daadwerkelijk gedragen wordt. Wereldwijd wordt namelijk meer dan één op de zes kledingstukken nooit gedragen. Elke dag geeft Otrium miljoenen onverkochte items een nieuwe kans via het platform, een oplossing die merken helpt hun collecties volledig tot waarde te brengen én klanten toegang biedt tot betaalbare premium fashion.
Strategische stap voorwaarts
Met de introductie van Beauty en de uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk zet Otrium een volgende stap in de verbreding van zijn propositie. Otrium biedt momenteel meer en betere modemerken aan dan ooit tevoren en blijft zorgen voor aantrekkelijke kortingen. ‘We verbeteren ons aanbod constant door meer premium modemerken toe te voegen en nu dus ook Beauty,’ aldus Frank van Valderen. ‘Onze klanten komen steeds vaker bij ons terug. Dat motiveert ons om het aanbod steeds verder te versterken, zodat we hen nog beter kunnen bedienen.’
Marktperspectief: groeiende beauty-industrie
De wereldwijde beauty-industrie groeit de komende jaren naar verwachting met gemiddeld 5% per jaar tot 2030. Vooral de categorie geuren springt eruit met een groei van 14%, de sterkste stijger binnen de sector. Tegelijkertijd verschuift het consumentengedrag: shoppers zijn kritischer, zoeken meer waarde voor hun geld, en online kanalen zullen naar verwachting tegen 2030 bijna een derde van alle beauty verkopen vertegenwoordigen. Deze trends maken in de introductie van Beauty voor Otrium een logische en strategische stap voorwaarts: een online aanbod van iconische geuren tegen aantrekkelijke prijzen, precies waar de markt naar vraagt.*
* Bron: McKinsey, State of Beauty 2025: Solving a shifting growth puzzle
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.