Industry Wire

Geplaatst door Mentha

Online retailer Petite Amélie in kindermeubels en -accessoires kiest voor groeiversnelling in samenwerking met Mentha

Mentha gaat een samenwerking aan met Petite Amélie, een online speler in kindermeubels, speelgoed en gerelateerde accessoires. Samen met Mentha wil Petite Amélie versneld uitbreiden in productgroepen, professionaliseren en groeien in nieuwe markten en marktsegmenten.

Petite Amélie werd in 2012 opgericht in Lyon (Frankrijk) door Joanna Rutges. Ze zoekt naar een wiegje voor haar pasgeboren dochter, maar kan het ideale design niet vinden. Ze besluit zelf een wiegje te ontwerpen, en legt daarmee de basis voor Petite Amelie: mooie en praktische ontwerpen “made by a mum”. In de voorbije jaren groeit het assortiment uit tot een breed aanbod van meubels, speelgoed, accessoires en textiel voor kinderen, verkocht in vier landen. De neutrale vormen en kleuren geven jonge ouders de mogelijkheid een unieke kinderkamer te creëren die tegelijkertijd past in het interieur van het huis.

Barend Rutten, Partner bij Mentha, zegt: “Petite Amélie is een merk gebaseerd op een écht verhaal en dat ervaar je als consument. Wij zijn onder de indruk van de kracht van het merk en de sterke en groeiende collectie aan hoogwaardige ontwerpen. Bovendien geeft de ontwikkeling van de sector als gevolg van toenemende online aanwezigheid ons het vertrouwen dat Petite Amélie de sterke groei in de komende jaren ook internationaal gaat voortzetten.”

Jeroen Rutges, mede-oprichter van Petite Amélie, zegt: “Door middel van ons netwerk van waardevolle partners zijn we er de voorbije jaren in geslaagd om internationaal te groeien in Nederland, Frankrijk, België en recent ook Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Wij zijn ervan overtuigd dat Mentha’s brede ervaring met consumentenmerken en het internationaal uitbouwen van bedrijven ons gaat helpen onze ambities te bereiken”.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht