Industry Wire

Geplaatst door Open Dutch Fiber

OPEN DUTCH FIBER KIEST VOOR FIBER WORKFLOW MANAGER CRM

Leusden 4 juli 2022 – Open Dutch Fiber, het bedrijf dat het op twee na grootste glasvezelnetwerk van Nederland heeft, maakt gebruik van Fiber Workflow Manager. Fiber Workflow Manager is het ICT platform van Digitale Stad gericht op CRM en project executie. Open Dutch Fiber sluit de komende jaren meer dan een miljoen huishoudens aan op glasvezel. Hierbij stelt de CRM-module van Fiber Workflow Manager Open Dutch Fiber in staat om klantgerichter en efficiënter te communiceren met bewoners en andere stakeholders.

De afgelopen jaren heeft Digitale Stad geïnvesteerd in een ICT platform om effectief, efficiënt en klantgericht adressen in het buitengebied en in dorpskernen aan te sluiten op het eigen glasvezelnetwerk. Het ICT platform genaamd Fiber Workflow Manager is in de basis gebaseerd op AFAS Software en sinds 2021 ook beschikbaar gesteld aan meerdere opdrachtgevers. Met doorgevoerde aanpassingen is het ICT platform Fiber Workflow Manager geoptimaliseerd voor uitrol van glasvezel waarbij meerdere processen geborgd zijn. Processen ter ondersteuning van netwerkcommunicatie, marketing automation, projectexecutie, klantcontact en het incasseren van eigen financiële bijdrages.

Voor Open Dutch Fiber is de CRM-module van Fiber Workflow Manager geïmplementeerd. Hiermee heeft Open Dutch Fiber de beschikking over een centrale database met adressen die een glasvezelaansluiting krijgen. Dit in combinatie met een ticket-systeem waarbij de klantenservice al het telefoon- en e-mailverkeer kan registeren en gericht kan afhandelen.

Gaby ter Keurs, Manager Commercial & Customer Operations bij Open Dutch Fiber: “Om bewoners, aannemers en andere stakeholders op een goede manier te informeren over de voortgang en ze te helpen bij eventuele verstoringen is een goed werkend CRM en ticketing-systeem cruciaal. De kennis die Digitale Stad heeft van de glasvezelmarkt heeft ontzettend geholpen voor een snelle implementatie die past bij het bedrijf dat we zijn. Fiber Workflow Manager CRM met een geïntegreerd ticket-systeem zorgt ervoor dat we een 360 graden view krijgen van de situatie en daar direct de juiste acties aan kunnen koppelen. Dit is efficiënt en helpt om doorlooptijden te minimaliseren.”

Richard Dusink, Directeur bij Digitale Stad: “Fiber Workflow Manager is ons ICT platform dat wij zelf en voor opdrachtgevers inzetten bij uitrol van glasvezel waarmee er grip is op alle stappen in het aanlegproces. Van schouw in de voorbereidingsfase tot oplevering van een glasvezelaansluiting en patching bij activatie van de glasvezelverbinding. Voor Open Dutch Fiber hebben we een dedicated CRM-systeem ingericht met de CRM-module van Fiber Workflow Manager, dat realtime gesynchroniseerd wordt met meerdere databronnen zodat de status per adres actueel inzichtelijk is.”

De ICT-dienstverlening is ondergebracht op een gespecialiseerde afdeling binnen de Digitale Stad organisatie. Dit zorgt ervoor dat Digitale Stad ook maximale aandacht heeft voor netwerkcommunicatie in eigen glasvezel uitrol projecten en financiële dienstverlening voor andere opdrachtgevers. Met de gespecialiseerde afdeling en het netwerk van ICT-specialisten kan Digitale Stad opdrachtgevers zoals Open Dutch Fiber helpen met uiteenlopende ICT-vraagstukken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht