Geplaatst door OpenTable

OpenTable introduceert nieuwe functies om restaurants te helpen bij het optimaliseren en managen van de tafelbezetting

Amsterdam, 18 november 2019 – OpenTable, wereldleider in restaurantreserveringenintroduceert twee nieuwe functies (‘flow controls’ en ‘turn controls’) die zijn ontworpen om een van de grootste uitdagingen voor restaurants aan te pakken: het overzichtelijk maken van de tafelbezetting. Volgens OpenTable, kan de tijd dat een restaurant verwacht dat een tafel bezet is variëren van 45 minuten tot 4 uur, waardoor het lastig is voor restaurantmanagers om de tafelbezetting zo optimaal mogelijk te kunnen benutten.

“De doorloop in de keuken en het aantal keren dat een tafel per avond bezet wordt heeft een grote financiële impact op een restaurant. We hebben een tweetal nieuwe functies ontworpen die in real time reageren op inkomende reserveringen en zich aanpassen aan de operationele doelstellingen. 70 procent van onze populairste restaurants gebruiken deze tools om hun bedrijf te managen en te laten groeien”, zegt John Morin Vice President van Product Management bij OpenTable.

Door de flexibele functie ‘turn controls’ kunnen restauranteigenaren en hun personeel het minimum aantal keer dat een tafels bezet is bepalen op basis van het aantal personen en zo tijdsvlakken aanbieden zodat alle beschikbare tafels optimaal bezet kunnen worden. De op maat gemaakte functie ‘flow controls’ zorgt ervoor dat de bestellingen geleidelijk bij de keuken binnenkomen zodat het personeel het hoofd koel kan houden op het drukste moment van de dag. Als deze functies eenmaal zijn ingesteld heb je er geen omkijken meer naar en wordt alles automatisch geregeld.

Restaurants kunnen meer over de nieuwe tools te weten komen via restaurant.opentable.nl

Over OpenTable:
OpenTable, onderdeel van Booking Holdings, Inc.(NASDAQ: BKNG), is ’s werelds toonaangevende aanbieder van online restaurantreserveringen, met meer dan 52.000 restaurants wereldwijd die de software gebruiken om meer dan 128 miljoen couverts per maand te plaatsen. OpenTable helpt gasten bij het ontdekken en boeken van de perfecte tafel en helpt restaurants gepersonaliseerde gastvrijheid te bieden.