Geplaatst door OpenText

OpenText maakt veilig delen en synchroniseren van bedrijfsinformatie gratis beschikbaar via OpenText Tempo BoxTM

stelt Tempo Box gratis beschikbaar als onderdeel van zijn Content Suite 10.5 Platform. Klanten kunnen hierdoor bedrijfsinformatie inzien, delen en synchroniseren via onder andere smartphones en tablets. Klanten die Content Suite 10.5 implementeren of naar deze versie upgraden komen in aanmerking voor een onbeperkt aantal OpenText TempoTM Box gebruikers.

Werknemers die de bestaande gratis tools, die bedoeld zijn voor thuisgebruik, ook gebruiken voor het delen van bestanden en het uitwisselen van bedrijfsinformatie lopen risico’s. Deze risico’s liggen op het gebied van datavertrouwelijkheid en veiligheid, gebrek aan integratie met hun ECM-applicaties, zorgen om soevereiniteit en eigendom van data en juridische en compliance issues. Recent onderzoek van de ‘Association for Information and Image Management’ (AIIM) wees uit dat 56% van alle organisaties services voor het delen en synchroniseren van bestanden die bedoeld zijn voor thuisgebruik heeft verboden. Echter, tegelijkertijd bleek ook dat 71% van de werknemers onvoldoende steun van de IT-afdeling krijgt voor samenwerking met externe partijen. OpenText Tempo Box biedt deze organisaties een zakelijke, eenvoudig te gebruiken en beveiligde oplossing zonder verdere kosten.

“Bedrijven hebben behoefte aan een eenvoudige, geïntegreerde oplossing voor medewerkers die ervoor zorgt dat bedrijfsgegevens kunnen worden gedeeld maar tegelijk goed zijn beveiligd”, aldus Ingrid Bosman, Country Manager Benelux bij OpenText. “Hoewel er op de consumentenmarkt goedkope alternatieven beschikbaar zijn, bieden geen van deze de voordelen van beveiliging en datacontrole van een bedrijfsoplossing zoals Tempo Box.”

“De markt voor het synchroniseren en delen van zakelijke bestanden groeit in omvang en betekenis nu meer organisaties beseffen dat ze deze mogelijkheden aan hun medewerkers moeten bieden”, schreven Monica Basso, Research Vice President en Jeffrey Mann, Research Vice President bij Gartner in het rapport ‘Destinations and Wraparounds Will Reshape the Enterprise File Synchronization and Sharing Market’ van 1 april 2014. “Slimme leveranciers breiden hun productenpakket uit, zowel met stand-alone producten als met uitbreidingen op bestaande producten.”

Beschikbaarheid
Tempo Box zal vanaf 8 juli in een aantal belangrijke talen verkrijgbaar zijn voor het Content Suite 10.5 Platform. Een uitbreiding van het aantal ondersteunde talen, zodat alle gebruikers binnen de organisatie het product kunnen gebruiken, is voorzien voor de herfst van dit jaar. Zoals eerder aangekondigd is Tempo Box ook gratis beschikbaar voor klanten met OpenText Extended ECM voor SAP 10.5 en staat er een versie voor Extended ECM for Oracle 10 gepland.

Over OpenText
OpenText biedt Enterprise Information Management software waarmee bedrijven, ongeacht hun grootte of marktsector, ongestructureerde bedrijfsinformatie kunnen beheren, beveiligen en optimaal benutten zowel in hun datacenter als in de cloud. Inmiddels gebruiken meer dan 100.000 organisaties OpenText-oplossingen ‘to unleash the power of their information’. Meer informatie over OpenText:www.opentext.com