Operationele efficiency nodig om klanttevredenheid te verhogen

Arnhem, 3 oktober 2013 – Het realiseren van operationele efficiency is nodig om de klanttevredenheid en daarmee de winstgevendheid van organisaties te verhogen. Met het centraal stellen van het klantbelang creëren bedrijven inzicht dat nodig is om wendbaarder te worden en direct in te spelen op de klantbehoefte. Dat stelt Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, in haar nieuwste whitepaper ‘Innovatief klantcontact’ Het win-winresultaat van een centraal klantbeeld: blije klanten en operationele efficiency’. Om klanten optimaal te kunnen bedienen, moet iedere organisatie weten wat klanten wel en niet willen. Dit is alleen haalbaar door binnen de hele organisatie aandacht te besteden aan de kwaliteit van data en de processen rondom klanten efficiënt in te richten.
De afgelopen jaren hebben bedrijven zich gefocust op mogelijkheden om te bezuinigen. Op de lange termijn is dit echter niet de meest doeltreffende strategie; uit onderzoek blijkt dat deze bedrijven zelfs minder goed presteren. Winfried van Holland, CEO van Human Inference: “Bedrijven hebben in de afgelopen jaren alle mogelijke besparingskansen al benut en daarom is het tijd om weer terug te gaan naar de kern van de bedrijfsvoering: het realiseren van groei. Door te optimaliseren met een focus op de klant wordt een win-winsituatie gecreëerd. Met de inzet van een Master Data Management oplossing wordt een centraal klantbeeld gerealiseerd, waardoor werknemers hun werk efficiënt en effectief kunnen uitvoeren, de operationele efficiëntie toeneemt, de bedrijfsflexibiliteit omhoog gaat en invoer en mutaties in bedrijfssystemen in één keer goed gaan. Doordat informatie voor medewerkers snel beschikbaar en completer is, kunnen zij de klant beter bedienen. Dit resulteert in tevreden en loyale klanten. Innovatief klantcontact ligt aan de basis van groei voor iedere organisatie.”
Door de focus te verschuiven van bezuinigen naar optimaliseren met behulp van een centraal klantbeeld, worden bedrijven in staat gesteld om enerzijds te werken aan het verbeteren van de interne processen en anderzijds aan het verbeteren van de klantcontacten. Uit het Nationale Klantbelevingsonderzoek 2012 blijkt namelijk dat ruim een derde van de klanten zich niet gewaardeerd voelt. Een centraal klantbeeld helpt het inzicht in de klant te vergroten en interne processen rondom klantcontact te optimaliseren.
De whitepaper ‘Innovatief klantcontact. Het win-winresultaat van een centraal klantbeeld: blije klanten en operationele efficiency’ met daarin concrete tips en handvatten is gratis te downloaden via http://www.humaninference.nl/bedrijf/resources/whitepapers/whitepaper-innovatief-klantcontact
—————
Over Human Inference
Human Inference is marktleider op het gebied van oplossingen die de kwaliteit van contactgegevens optimaliseren en daarmee de interactie tussen organisaties en hun klanten sterk verbeteren. De oplossingen zijn gebaseerd op het principe van natuurlijke taalverwerking en maken gebruik van uitgebreide kenniscorpora, waarmee een zeer hoge resultaatkwaliteit wordt gegarandeerd.
Meer dan 250 bedrijven en partners zetten de datakwaliteitsoplossingen van Human Inference in. Gegevens van hoogwaardige kwaliteit zijn een absolute voorwaarde voor het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, om te voldoen aan regelgeving, om fraude op te sporen en om zoekprocessen efficiënt en succesvol te laten verlopen.
Human Inference werd in 1986 opgericht en is dus al meer dan 25 jaar een belangrijke speler op het gebied van datakwakwaliteit en data-integratie. Het hoofdkantoor is gevestigd in Arnhem. Daarnaast heeft Human Inference ook een kantoor in Duitsland. De oplossingen van Human Inference zijn in gebruik bij onder andere AEGON, ANWB, Achmea, Center Parcs Europe, Ministerie van Justitie, Essent, Holland Casino, ING, KPMG, KPN, Nederlandse Spoorwegen, Telegraaf Media Group, Post NL, Ymere en Wehkamp. Human Inference is onderdeel van De Neopost Groep, Europees marktleider en wereldwijd de nummer twee leverancier van postverwerkingsoplossingen. Voor meer informatie: http://www.humaninference.nl Of volg Human Inference via: Twitter.com/humaninference
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.