Industry Wire

Geplaatst door DMCC Nederland B.V.

OPTA compliance software voor contact centers

De OPTA is druk bezig met het handhaven van de telemarketingregels. Diverse boetes en waarschuwingen voor overtreding van die telemarketingregels vallen de sector ten deel. Telemarketing compliance staat in Nederland hoog op de prioriteitenlijst van adverteerders en dus ook op die van hun inhouse contact center operaties en externe uitvoerende partijen.

DMCC heeft nu self assessment software voor contact centers ontwikkeld. Met de self-assessment software kunnen contact centers heel gericht op de naleving van wet- en regelgeving sturen, aantonen dat zij zichzelf controleren en veel sneller op mogelijke overtredingen reageren.

DMCC, bekend van de eerste telemarketing compliance programma’s op de Nederlandse markt, heeft self-assessment compliance software ontwikkeld voor contact centers. “Met de oplossing kunnen contact centers hun eigen prestaties meten op de naleving van de telemarketingregels, maar ook de naleving van privacy regels, koop op afstand bepalingen, oneerlijke handelspraktijken en de verplichtingen voortvloeiend uit de code telemarketing. Veel centers hebben de scope van wet- en regelgeving niet volledig in beeld. Onze oplossing verschaft compleet inzicht in alle toepasselijke wet- en regelgeving en heeft alle mogelijkheden in zich tot het meten van naleving, het benchmarken van diverse vestigingen met elkaar, maar ook tot het benchmarken met gemiddelde scores in de branche. Van energiebedrijven en telecombedrijven tot goede doelen, vrijwel iedereen is bezig met verbetering van kwaliteit en bewuste naleving van wet- en regelgeving. Een uitgelezen kans voor bijvoorbeeld de facilitaire sector om echt onderscheid te maken. Compliance is voor hen nu een enorm unique selling point.”, aldus Patrick Jordens.

Met de self-assessment software kunnen contact centers heel gericht op de naleving van wet- en regelgeving sturen, aantonen dat zij zichzelf controleren en veel sneller op mogelijke overtredingen reageren. De software is “as a service” beschikbaar tegen een betaalbare vergoeding per maand. De eerste klanten gaan live in juli van 2011. Ook de huidige klanten van DMCC, adverterende organisaties, juichen de oplossing voor contact centers toe. De uitvoerende partijen kunnen zo namelijk volgens dezelfde compliance standaard gaan werken als die de adverteerders inmiddels hanteren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht