Geplaatst door Oracle

Oracle Autonomous Database nu beschikbaar in datacenters van klanten

UTRECHT, 8 juli 2020 – Voortbouwend op het succes van Oracle’s Exadata Cloud@Customer gedurende de afgelopen drie jaar, kondigt Oracle de beschikbaarheid aan van Oracle Autonomous Database op Exadata Cloud@Customer. Dit nieuwe aanbod combineert de nieuwste Oracle Database met het snelste Oracle Database platform – Exadata – geleverd als een cloud service in de datacenters van de klant. Het elimineert databasemanagement en investeringen terwijl pay-per-use en flexibele afname van database cloud resources mogelijk zijn. Autonomous Database is nu beschikbaar om te draaien in datacenters van klanten; standalone of als onderdeel van Oracle Dedicated Region Cloud@Customer, de eerste on-premise cloudregio in de sector, die vandaag ook werd aangekondigd.

Oracle Autonomous Database op Exadata Cloud@Customer is de eenvoudigste en snelste stap naar een cloudmodel waarbij de implementatie in minder dan een week tijd plaats kan vinden. Bestaande applicaties in een datacenter kunnen eenvoudig worden aangesloten en draaien zonder dat er wijzigingen in de applicaties nodig zijn, terwijl de data het datacenter van de klant nooit verlaten. Dit is ideaal voor bedrijven die het een uitdaging vinden om hun bedrijfskritische database workloads te verplaatsen naar de public cloud vanwege zorgen over data-privacy, regelgeving, beveiliging en prestaties of omdat hun on-premise applicaties en databases sterk met elkaar verweven zijn.

“Exadata Cloud@Customer is met succes ingezet bij honderden klanten, waaronder grote financiële dienstverleners, telecombedrijven, zorgverleners, verzekeraars en farmaceutische bedrijven over de hele wereld om hun infrastructuur te moderniseren en de kosten tot 50% te verlagen”, aldus Juan Loaiza, executive vice president, mission-critical database technologies bij Oracle. “We brengen Oracle Autonomous Database nu naar de datacenters van onze klanten, die de alledaagse onderhoudstaken voor DBA’s en ontwikkelaars wegnemen en hen in staat stellen te innoveren en meer bedrijfswaarde te creëren.”

Oracle Autonomous Database op Exadata Cloud@Customer stelt organisaties in staat om over te stappen naar een omgeving waarin alles geautomatiseerd is en beheerd wordt door Oracle. Onder andere de database provisioning, tuning, clustering, disaster protection, flexibele schaling, beveiliging en patching zijn autonomous, waardoor handmatige processen en menselijke fouten worden geëlimineerd en tegelijkertijd de kosten worden verlaagd en de prestaties, veiligheid en beschikbaarheid worden verhoogd. De serverloze architectuur schaalt automatisch om in te spelen op veranderende workloads en biedt echte pay-per-use.

“Oracle Autonomous Database op Exadata Cloud@Customer combineert de mogelijkheden van het revolutionaire Exadata X8M-platform met Oracle’s meest geavanceerde database die is gebaseerd op Machine Learning, en zijn tweede generatie cloud controle plane voor een echte enterprise-grade database-cloudervaring op locatie”, zegt Carl Olofson, Research Vice President, Data Management Software van IDC. “Elke organisatie heeft een set ISV- en zelfontwikkelde applicaties waarvan ze afhankelijk zijn om alle aspecten van hun bedrijf uit te voeren, van financiën tot de productie en van HR, orders, tot de inkoop en operatie. Voor bedrijven die dit soort kritieke, op Oracle gebaseerde applicaties serieus willen uitvoeren in een on-premises enterprise database cloud, biedt Oracle Autonomous Database op Exadata Cloud@Customer momenteel het meest geavanceerde aanbod in de markt.”

Klanten kunnen gebruik maken van Oracle Autonomous Database op Exadata Cloud@Customer om duizenden databases te consolideren en de geconvergeerde, open Oracle Database voor meerdere datatypen en workloads te draaien, waaronder Machine Learning, JSON, Graph, spatial, IOT en In-Memory, in plaats van gefragmenteerde databases voor specifieke doeleinden te implementeren. Met Oracle Autonomous Database op Oracle Exadata Database Cloud@Customer kunnen organisaties met 7x grotere databases werken en betere database consolidatie met hun on-premise cloud database services bereiken met tot 12x meer SQL IOPS, 10x meer SQL doorvoer en 98% lagere SQL latency dan met RDS op AWS Outposts. Oracle Autonomous Database op Exadata Cloud@Customer vermindert de infrastructuur- en het databasemanagement van klanten met maximaal 90% omdat ze zich alleen hoeven te concentreren op de schema’s en data in hun databases, niet op het uitvoeren van de onderliggende database-infrastructuur.

Aanvullend op het nieuwe aanbod van Cloud@Customer blijft Oracle de mogelijkheden van de Autonomous Database verbeteren. Oracle kondigde vandaag de nieuwe certificering aan voor Siebel van Oracle, PeopleSoft en JD Edwards die draaien op Oracle Autonomous Database.

Door gebruik te maken van Autonomous Database, zullen de Siebel-, PeopleSoft- en JD Edwards-klanten van Oracle hun kosten verlagen en tegelijkertijd de beveiliging, prestaties en beschikbaarheid verbeteren. Het bedrijf kondigde ook Oracle Autonomous Data Guard aan, dat een autonomous beheerde oplossing voor hoge beschikbaarheid en disaster recovery levert die beschermt tegen database- en sitefouten. Mochten er catastrofale fouten optreden, dan biedt Oracle Autonomous Data Guard bijna nul dataverlies (RPO) en hersteltijd (RTO).

Internationale organisaties verwelkomen het nieuwe Cloud@Customer aanbod

Samsung SDS is de grootste leverancier van zakelijke cloudoplossingen in Korea en levert gegevensgestuurde digitale innovaties aan klanten in 41 landen wereldwijd. “In 2010 gebruikten we het eerste Exadata-platform om een ​​productiesysteem voor beeldschermen te verbeteren”, aldus Dr. WP Hong, CEO van Samsung SDS. “Nu, 10 jaar later, hebben we bijna 300 Exadata-systemen geïmplementeerd voor onze klanten in de maakindustrie, financiële dienstverlening, bouw en techniek en openbare en particuliere sectordiensten. In lijn met onze digitale innovatiestrategie en onze reis naar enterprise cloud, hebben we nu de eerste Exadata Cloud@Customer in een van onze datacenters overgenomen en kijken we uit naar de implementatie van Autonomous Database.”

NTT DoCoMo is de nummer één mobiele provider in Japan met het grootste klantenbestand. “Oracle Exadata is geïmplementeerd als onze belangrijkste aandrijver om de oproep-, communicatie- en factureringsinformatie van 80 miljoen gebruikers in realtime te verwerken”, zegt Taku Hasegawa, Senior Vice President, General Manager van de afdeling Informatiesystemen bij NTT DoCoMo. “Dankzij Exadata konden we de bedrijfs- en onderhoudskosten halveren, terwijl we 10x betere prestaties realiseerden. Als de belangrijkste infrastructuur voor de digitale transformatie van DoCoMo en verdere bedrijfsgroei, kijk ik uit naar de voortdurende evolutie van Oracle Exadata en de nieuwe technologische innovatie die wordt aangedreven door Autonomous Database op Exadata Cloud@Customer. ”

Crédit Agricole CIB is de Corporate & Investment Banking-tak van de groep Crédit Agricole, een van de grootste banken ter wereld. “De overstap naar Exadata Cloud@Customer heeft onze boekhoudkundige informatieysteemprestaties aanzienlijk verbeterd, wat ons in staat heeft gesteld om onze financial close veel flexibeler uit te voeren en onze operationele kosten te verlagen”, aldus Pierre-Yves Bollard, Global Head of Finance IT bij Crédit Agricole Corporate & Investment Bank. “De hoge waarde die de infrastructuur van Exadata Cloud@Customer biedt, wordt door alle IT- en bedrijfsteams erkend”.

Entel is de grootste telco van Chili en op drie na grootste in Peru. “We hebben de afgelopen vijf jaar Exadata systemen gebruikt om vele applicaties in tientallen business lines te ondersteunen, waaronder cruciale facturerings- en netwerkbeheersystemen”, aldus Helder Branco, hoofd IT Operations van Entel. “Door het gebruik van Exadata hebben we de bedrijfskritische prestaties van Oracle Database met niet minder dan 3x verbeterd en onze security geoptimaliseerd. We brengen onze digitale transformaties naar een hoger niveau door meer dan 30 databases te verplaatsen naar Oracle Autonomous Database op Exadata Cloud@Customer en de beveiliging daarvan te verbeteren met de self-security mogelijkheden”.

Nieuwe Exadata Cloud@Customer verbeteringen

Naast de Autonomous Database kondigt Oracle de volgende verbeteringen van Exadata Cloud@Customer aan:

• Oracle Exadata Database Machine X8M Technology, die Intel® Optane™ DC Persistent Memory en 100 gigabit externe directe geheugentoegang (RDMA) over geconvergeerde ethernet (RoCE) combineert om opslagknelpunten te verwijderen en de prestaties voor de meest veeleisende workloads, zoals Online Transaction Processing (OLTP), IoT, fraudeopsporing en high frequency trading, drastisch te verhogen. Directe databasetoegang tot gedeeld persistent geheugen verhoogt de piekprestaties tot 12 miljoen SQL read IOPS, 2,5 keer meer dan het aanbod van de vorige generatie Exadata Database Machine X8. Bovendien vermindert Exadata X8M de latency van kritieke database IO’s drastisch door IO-latenties op afstand onder 19 microseconden mogelijk te maken – meer dan 10X sneller dan voorheen. Deze ultralage latencies worden zelfs bereikt voor workloads die miljoenen IO’s per seconde vereisen.
  • Meerdere VM Clusters per Exadata Rack, waardoor organisaties een Exadata-systeem kunnen delen voor productie, DR en dev/test en zorgen voor isolatie tussen afdelingen en use cases.
  • PCI-DSS Certificatie: Exadata Cloud@Customer ondersteunt en voldoet nu aan de Payment Card Industry Data Security Standard vereisten en kan geïmplementeerd worden als onderdeel van een zeer veilige financiële verwerkingsomgeving.

Aanvullende informatie

####

Over Oracle

De Oracle Cloud biedt een complete suite van geïntegreerde applicaties voor Sales, Service, Marketing, Human Resources, Finance, Supply Chain en Manufacturing en hooggeautomatiseerde en veilige tweedegeneratie-infrastructuur zoals de Oracle Autonomous Database. Voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL), surf naar oracle.com.