Geplaatst door Orange

Orange Money doet zijn intrede in België, een Europese primeur na Frankrijk, om nationale en internationale geldtransfers te vergemakkelijken

Klanten die Orange Money, een gratis mobiele app, downloaden, hebben altijd een mobiele portemonnee of wallet binnen handbereik en kunnen direct geld overmaken naar andere gebruikers van Orange Money, in België of Afrika. Meer nog: iedereen kan de app gebruiken, ongeacht bij welke telecomoperator je bent aangesloten. De app, die voor het eerst in een ander Europees land dan Frankrijk gelanceerd wordt, wordt toegevoegd aan het al omvangrijke dienstenaanbod van Orange Belgium en vormt de perfecte aanvulling op de bestaande diensten voor buitenlanders die naar België verhuizen.

Vanaf nu kunnen Belgische klanten gebruikmaken van de innovatieve financiële diensten van Orange Money, met de steun van de Orange Group. De app biedt alle mobiele gebruikers, ongeacht hun telecomoperator, een mobiele wallet die gekoppeld is aan hun telefoonnummer. Met Orange Money kunnen gebruikers veilig geld overmaken aan andere gebruikers, met name in het buitenland, op afstand herlaadbeurten aankopen of geld uit hun wallet afhalen in verkooppunten in Afrika.

Bij elke transactie worden de veiligheid en de privacy van de gebruikers gewaarborgd en de internationale wetten betreffende geldtransfers nageleefd.

Het belang van mobiel geld, voor de economie en de gebruiker zelf
Mobiel geld vervult een belangrijke economische rol, want het biedt gebruikers in heel wat vreemde landen, vooral in Afrika, waar een bankrekening voor de happy few is weggelegd, toch de mogelijkheid om financiële verrichtingen uit te voeren. Het belang van mobiel geld voor digitale en economische inclusie is daarom niet te overzien.

Orange Money maakt het Belgische klanten mogelijk om eenvoudig, direct en voordelig (onder andere dankzij gunstige wisselkoersen) geld over te maken naar hun familie in het buitenland, terwijl de bestaande dure alternatieven (bankoverschrijvingen, historische spelers voor het uitvoeren van geldtransacties) doorgaans meerdere dagen nodig hebben om een transactie af te ronden.

Financiële inclusie over de telcogrenzen heen
België is na Frankrijk het eerste Europese land waar Orange Money zijn intrede doet. De app zal in de komende maanden in nog andere Europese landen gelanceerd worden als een OTT-applicatie die inwijkelingen de mogelijkheid biedt om veilig en snel geld over te schrijven.

Orange Money speelt in op de behoeften van buitenlanders in België en vormt een prima aanvulling op de diensten die Orange Belgium eerder lanceerde voor voordeligere communicatie met de Democratische Republiek Congo (5 € voor 30 min) en Marokko (9 € voor 120 min).

Christophe Dujardin, Chief Consumer Officer van Orange Belgium: “De lancering van Orange Money is een mooi bewijs van hoe onze rol als telecomoperator verder gaat dan connectiviteit. Het is een manier om vernieuwende diensten te verstrekken die waarde creëren, het leven vereenvoudigen en financiële inclusie bevorderen. En dat geldt nog meer voor Orange Money, want je hoeft zelfs geen Orange-klant te zijn om de app te gebruiken. Wij zien deze app als een kans om de kwaliteit van onze diensten aan te prijzen.”

Een successervice van de Orange Groep
De mobiele betaaloplossing werd in 2008 door de Orange Groep gelanceerd en stelt miljoenen mensen zonder toegang tot het banksysteem in staat om eenvoudig en snel geld te storten, af te halen en over te schrijven, via hun smartphone en in alle veiligheid. 13 jaar later blijft Orange Money exponentieel groeien. De dienst is intussen in 17 landen beschikbaar en wordt door meer dan 60 miljoen mensen gebruikt. In 2020 werd voor 4 miljard euro aan transacties uitgevoerd met Orange Money.

Alle praktische informatie staat hier gebundeld:

Opmerking: Orange Money rekent geen administratiekosten aan voor de eerste transfer.