Geplaatst door Ordina

Ordina Massive Open Online Course DevOps groot succes

Voor de Ordina MOOC ‘DevOps, a way of working’, is massale belangstelling geweest. MOOC staat voor Massive Open Online Course en is een online training waarvoor iedereen zich gratis kan inschrijven. Met 1050 actieve deelnemers was dit de grootste Open Online Course aangeboden door een bedrijf in Nederland tot nu toe.

De MOOC van Ordina was de eerste op het gebied van DevOps in Nederland. In vier weken werden de basisconcepten van DevOps behandeld. Dertig procent van de deelnemers hebben daadwerkelijk het eindcertificaat behaald. “Dat is twee keer zoveel dan bij een gebruikelijke MOOC en een mooie indicatie voor de kwaliteit van de inhoud en het succes van de Ordina Course” volgens Jos Maassen eigenaar van de MOOC factory.

Marco Ebink van Ordina licht toe: “De positieve energie en de enorme hoeveelheid reacties die we hebben gehad hebben de verwachtingen meer dan overtroffen. We gaan dit zeker vaker doen en denken erover om in het najaar een tweede editie van deze MOOC te doen”.

Ordina ziet de Open Online Course als een relevant leermiddel en vindt het van belang om haar kennis te delen op het gebied van de DevOps methodiek en cultuur als onderdeel van haar expertise op het gebied van High performance teams. High performance teams kunnen door hun manier van werken sneller innoveren. Uit onderzoek onder de MOOC deelnemers blijkt namelijk dat met traditionele teams lastig is om snel productief te zijn. We zien dan ook dat in de markt de vraag naar High performance teams toeneemt en hebben deze al bij enkele klanten succesvol ingezet.

OVER ORDINA
Ordina is de grootste, onafhankelijke ICT-dienstverlener in de Benelux met circa 2,700 medewerkers. Wij bedenken, bouwen en beheren ICT-toepassingen bij de overheid, in de financiële dienstverlening, de industrie en de zorg. Wij streven naar ICT die mensen écht verder helpt. ICT die er toe doet en die tot stand is gekomen zonder verspilling van middelen. Dat doen wij door samen met onze klanten duurzaam te innoveren.

Ordina is opgericht in 1973. Het aandeel is sinds 1987 genoteerd aan Euronext Amsterdam en maakt deel uit van de Smallcap Index (AScX). In 2015 behaalde Ordina een omzet van EUR 348 miljoen. Meer informatie is beschikbaar op www.ordina.com.