Geplaatst door Outsystems

OutSystems groeit uit zijn jasje

Utrecht, 21 maart 2016 – De groei die OutSystems het afgelopen jaar in de Benelux heeft doorgemaakt, noopte het bedrijf tot een verhuizing naar een nieuw kantoor. De leverancier van het gelijknamige Enterprise Rapid Application Delivery (RAD) platform realiseerde in 2015 meer dan tweehonderd procent omzetgroei ten opzichte van een jaar eerder en zag zijn personeelsbestand in de Benelux binnen een tijdsbestek van een jaar meer dan verdubbelen.

De wens om een nieuw en representatief kantoor te betrekken, kwam door de forse groei die het bedrijf doormaakte in een stroomversnelling. Willem van Enter, Algemeen Directeur van OutSystems Benelux: ‘Je ziet dat meer en meer bedrijven OutSystems inzetten om flexibele, snel aanpasbare en kosteneffectieve bedrijfsapplicaties te realiseren. En dan heb ik het niet alleen over mobiele applicaties, add-on functionaliteit of klantenportals, maar ook steeds vaker over volwaardige core-applicaties die het hart van een bedrijf vormen. Met de verhuizing van Maarssen naar kantorenpark Papendorp in Utrecht zitten we als bedrijf op een meer centrale, moderne en zichtbare plek, die recht doet aan de positie van OutSystems in de markt.’

Trainingsruimte

Het nieuwe kantoor beschikt onder andere over een hoogwaardige trainings- en presentatieruimte. Van Enter: ‘We gaan de ruimte gebruiken voor het verzorgen van opleidingen tot certified OutSystems-ontwikkelaar, partnermeetings en inhoudelijke, branchespecifieke sessies voor bestaande en toekomstige klanten.’ Met de sterk toegenomen vraag naar OutSystems-ontwikkelaars, in het afgelopen jaar twintig nieuw opgetekende klanten uit het enterprise-segment, een groot aantal midden- en kleinbedrijven en nieuwe partners in de vorm van lokale IT-dienstverleners en internationale system integrators, zal de ruimte veelvuldig gebruikt gaan worden.

Klanten van OutSystems faciliteren en stimuleren innovatie door snel flexibele enterprise web- en mobiele applicaties op te leveren. Het OutSystems Platform stelt IT-organisaties in staat om in een korter tijdbestek en met minder kosten innovatieve businessoplossingen op te leveren en het aantal change requests sterk te reduceren. Het OutSystems Platform is het enige applicatieplatform voor de ontwikkeling van Java- en .Net applicaties dat beschikbaar is als cloud-, lokale en hybride oplossing en dat gebruikmaakt van volledig automatische DevOps-ondersteuning. Het OutSystems Platform is inmiddels meer dan 36.000 maal geïnstalleerd in 22 sectoren en 24 landen en wordt ondersteund door een actieve community van meer dan 6.000 ontwikkelaars. Meer informatie kunt u vinden op www.outsystems.com en u kunt OutSystems volgen op Twitter via @OutSystems.