Geplaatst door DPD

Pakketbezorger DPD sluit strategisch partnership met VANAD Group

Best, 31 oktober 2018Pakketbezorger DPD heeft een strategisch partnership gesloten met VANAD Group. Customer care expert VANAD Group voert sinds september van dit jaar de klantenservice uit voor ontvangende klanten van DPD. Dit omvat klantcontact middels telefonie, e-mail en social media. Door de samenwerking kunnen sneller stappen worden gezet in de optimalisatie en innovatie van klantcontact en klantbeleving.

Klantgerichte groei
Door de samenwerking wil DPD nog meer focus aanbrengen op het bedienen van klanten en expliciteit inzetten van innovaties waar zowel ontvangers als verzender van kunnen profiteren. DPD heeft een ambitieuze groeistrategie geformuleerd, klanttevredenheid staat hierin centraal. Vanaf april 2019 verdubbelt DPD haar pakketcapaciteit met de opening van een compleet nieuw state-of-the-art distributiecentrum in Eindhoven. Het partnership met VANAD Group is een logische stap om beide doelstellingen te realiseren, waarbij klantbeleving een belangrijke pijler is.

Eric Dietz, CEO DPD Nederland: “Elk pakket is bijzonder en van betekenis voor zowel de verzender als de ontvanger. Wij stellen alles in het werk om pakketten sneller te leveren, maar doen er ook alles aan om onze klanten steeds beter van dienst te zijn. Wij willen niet alleen qua omzet en volume groeien, maar ook op het gebied van klantgerichtheid en innovatie. In nauwe samenwerking met VANAD Group hebben we de afgelopen maanden werkzaamheden naar VANAD Group overgebracht. We hebben er vertrouwen in dat we met deze samenwerking onze dienstverlening verder versterken.”

Ook VANAD Group benadrukt het belang van een gezamenlijke missie. Yvonne de Keijzer, general manager VANAD Engage: “Wij werken samen met organisaties die qua DNA bij ons passen en die ook willen, kunnen én durven veranderen om het beste uit zichzelf te halen. In DPD zien wij een ideale match. Naast de toonaangevende retailers met wie wij al jarenlang samenwerken, hebben wij nu ook een partnership voor de ‘last mile delivery’ in de retailbranche. Dit partnership sluit perfect aan op onze rol als challenger, waar onze mensen, ondersteund door technologische en innovatieve oplossingen, dagelijks het verschil maken.”