Geplaatst door Parallels

Parallels lanceert Desktop 15 voor Mac en is klaar voor macOS Catalina

Parallels lanceert vandaag Parallels Desktop 15 voor Mac. Parallels Desktop biedt klanten een uitzonderlijke snelheid en verbeterde graphics, doordat de software Apple Metal ondersteunt met DirectX 11, 10 of 9.

“Parallels heeft aanzienlijke investeringen gedaan om de Apple Metal API te ondersteunen. Hierdoor kunnen onze klanten genieten van de snelste en meest efficiënte versie van Parallels Desktop ooit,” aldus Nick Dobrovolskiy, Senior VP Engineering en support bij Parallels. “Dankzij de integratie met DirectX 11 kunnen gebruikers van Parallels Desktop 15 voortaan veeleisende CAD en CAM apps gebruiken en de nieuwste Windows PC-games spelen. Bovendien is Parallels Desktop 15 geschikt voor MacOS Catalina en biedt het ondersteuning voor Sidecar en Apple Pencil.”

Gezien Apple de nadruk op Metal API heeft gelegd zijn er aanzienlijke investeringen gedaan door Parallels. Hierdoor krijgen gebruikers uitstekende DirectX 11, 10 en 9 prestaties op Metal in macOS Mojave en macOS Catalina (10.15). De gebruikerservaring hangt echter wel af van de hardware, vooral de CPU en grafische kaart, die op de betreffende Mac staat. Dankzij Parallels Desktop 15 kunnen gebruikers Windowsprogramma’s en PC-games draaien die voorheen niet mogelijk waren zoals: Age of Empires Definitive Edition, Anno 1800, Fallout 4, FIFA 19, MasterSeries en Autodesk 3ds Max 2020.

Doordat Parallels Desktop 15 over Bluetooth Low Energy ondersteuning beschikt is het mogelijk om Xbox Controllers, Logitech Craft, IRISPen en sommige IoT-apparaten te gebruiken op een VM voor Mac. Naast Windows 10 kunnen er ook games worden gespeeld op Windows 8.1, Android, Linux met kernel 3.13 en andere nieuwe platforms.

Parallels Desktop 15 kan momenteel macOS Catalina gebruiken als een VM en maakt het mogelijk om Catalina als een hostbesturingssysteem (OS) te gebruiken zodra de aankomende update beschikbaar is (verwacht in het vroege najaar van 2019). De geplande integraties omvatten verbeterde ondersteuning voor Sidecar en een volledige integratie met Apple Pencil. Deze laatste integratie kan tevens worden gebruikt voor programma’s zoals: CorelDRAW, Corel Painter en Microsoft SketchPad.

De verbeteringen in prestaties** zijn:
• Het tot 80 procent sneller opstarten van Microsoft Office applicaties;
• 15 procent snellere 3D graphics;
• Een snellere en meer responsive Parallels Desktop user interface.

Beschikbaarheid en prijs:
Alle edities van Parallels Desktop 15 voor Mac (standaard, Pro- en business editie).zijn online verkrijgbaar via www.parallels.com/desktop. Daarnaast is de software ook te koop in lokale winkels en wereldwijde online winkels. Bestaande abonnees en gebruikers van Parallels Desktop voor Mac kunnen een upgrade downloaden via parallels.com/desktop-upgrade. Mensen die twijfelen kunnen een gratis trial versie met volledige functionaliteit van Parallels Desktop downloaden.

Adviesprijzen

Parallels Desktop 15 voor Mac