Geplaatst door Payper

Payper als eerste Nederlandse payrollbedrijf over op iDIN

BREDA [23-januari 2018] Payper uit Breda stapt als eerste Nederlandse payrollbedrijf over op iDIN voor medewerkers registratie. Payper benaderde CM om iDIN en IBAN-verificatie te gaan gebruiken.

De stap naar iDIN en IBAN-verificatie houdt bij Payper in dat inschrijven door nieuwe medewerkers bij klanten eenvoudiger, sneller en tevens foutloos verloopt. Door zich met iDIN en de IBAN-verificatie te registreren, worden NAW-gegevens van nieuwe medewerkers automatisch correct ingevoerd in Payper One, het platform van Payper.

“De medewerker wordt steeds belangrijker”, legt oprichter van Payper Edwin Schaap uit. “Bij payrolling hoort nu eenmaal een administratief proces, bij Payper willen we dat proces zo eenvoudig en leuk mogelijk maken. Daarom hebben we gekozen voor iDIN als identificatiemethode. Door de oude inschrijfmethode te vervangen door inschrijven via iDIN, in combinatie met IBAN-verificatie, wordt inschrijven simpeler, sneller en goedkoper. En bovendien minder foutgevoelig.”

Payper heeft recent veel geïnvesteerd in haar platform om het zo gebruiksvriendelijk en toegankelijk mogelijk te maken. In 2016 maakte Payper bekend via een obligatielening 3,1 miljoen euro op te halen voor investeringen. De implementatie van iDIN is een van de investeringen. Het payrollbedrijf koos voor CM.com om medewerkers registratie via iDIN mogelijk te maken. CM.com is officieel gecertificeerd als Digital Identity Service Provider (DISP).

“Met Payper zijn we innovatief op het gebied van software, omdat software administratieve zaken eenvoudiger en veiliger kan laten verlopen”, vervolgt Edwin Schaap. “We hebben de doelstelling het onze klanten en werknemers zo simpel en eenvoudig mogelijk te maken. Met iDIN en ons platform Payper One kunnen nieuwe medewerkers zich nu zelfs via hun smartphone inschrijven. Bovendien is informatie als contractverlenging en gewerkte uren altijd opvraagbaar.”