Peach Neemt Cape Over En Breidt Verder Uit Naar Digital En Social Advertising

Peach, wereldwijde marktleider op het gebied van video advertising workflow en delivery, heeft vandaag de overname aangekondigd van Cape, een SaaS creatie- en campagne automatiseringsplatform waarmee je workflow optimaliseert, on-brand content schaalt en je media-inkoop automatiseert.
Michiel Blonk en Eelco Van De Wiel richtten Cape op in 2019. Het bedrijf is exponentieel gegroeid en het technologieplatform heeft al meer dan 30 toonaangevende klanten, waaronder Basic-Fit, Just Eat Takeaway, Philips en KPN.
De software van Cape zorgt voor een soepel verloop van de creatieve workflow – inclusief eenvoudige toepassingen voor het schalen van creaties voor display, social, video en DOOH, in-tool communicatie tussen gebruikers, data feed management en publicatie naar sociale en advertentieplatforms waaronder Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn, YouTube, TikTok, Pinterest, Meta for Business, Google Ads, CM360 en DV360. Cape biedt ook nieuwe mogelijkheden voor het testen van varianten, rapporteren, campagneplanning en slimme visuele analyse.
Doug Conely, Chief Product en Technology Officer bij Peach, zegt: “Dit is een zeer belangrijke overname voor Peach: het voegt belangrijke mogelijkheden toe die ons helpen om de creatieve workflow makkelijker te maken en digitaal adverteren te automatiseren.
Het Cape team zal een belangrijk onderdeel worden van onze wereldwijde organisatie. Op de korte termijn willen we de verdere ontwikkeling en innovatie van het product voor gebruikers versnellen en de voordelen van het product via onze bestaande internationale connecties naar meer klanten buiten de Benelux brengen. Op de langere termijn zien we mogelijkheden voor verdere automatisering tussen Peach-producten en onze ecosysteempartners om zowel merken, bureaus als media-eigenaren te helpen. ”
Michiel Blonk, co-founder van Cape: “Iedereen in digitale marketing weet dat er enorme mogelijkheden zijn om campagnes efficiënter op te zetten, crosschannel neer te zetten, en ziet de noodzaak voor advertenties die beter presteren. Onze missie is om het zo makkelijk mogelijk te maken om campagnes supersnel live te zetten – en in Peach herkennen we gelijkgestemden. Met hun 25 jaar expertise en reputatie op het gebied van innovatie, zal deze overname ons helpen onze groei vanuit onze achtertuin in de Benelux verder te versnellen naar de rest van de wereld en ons de vrijheid geven om een nog beter product te bouwen.”
Yannick Kant, Global Lead Programmatic Display, Video en Social Advertising bij Just Eat Takeaway.com, zegt: “Het neerzetten van een campagne nam vroeger 80% van onze tijd in beslag. Met Cape kunnen we een campagne opzetten in 20 minuten – en publiceren in 5 minuten. Nu kunnen we ons meer richten op testen en creativiteit, zodat we nieuwe campagne concepten kunnen maken en onze digitale advertising strategie kunnen optimaliseren.”
Het advertising-ecosysteem is de afgelopen 20 jaar zeer complex geworden, met een vraag naar steeds meer content, wat leidt tot zeer tijdrovende workflows. Digitale campagnes opzetten kan soms weken duren, maar loopt bijna altijd uit, wat leidt tot hoge rekeningen – extra kosten, mislukte mediaplannen en vertraagde campagnes, om er maar een paar te noemen. Peach wil deze problemen oplossen door productinnovatie, waarbij de overnames van Cape en van Advalidation vorig jaar deze missie zullen versnellen.
Contact Peach of neem een kijkje op de Cape website voor meer details.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.