Geplaatst door Peak Capital

Peak Capital participatie CheapCargo overgenomen door PostNL

Amsterdam, 1 december 2017 – Deze week is CheapCargo, de leidende vergelijkingssite voor het verzenden van pakketten, overgenomen door PostNL. Het betreft een volledige overname van de aandelen. CheapCargo is een investering van Peak Capital sinds 2010. Het bedrijf zal zelfstandig blijven bestaan onder leiding van het huidige management.

CheapCargo is de afgelopen jaren sterk gegroeid. In 2010 kreeg het bedrijf een kapitaalinjectie van Peak Capital. Dit kapitaal werd met name geïnvesteerd in de uitbreiding van het team en de marketingactiviteiten. Johan van Mil, co-founder en Managing Partner van Peak Capital “Cheapcargo kwam bij ons binnen met een sterk team en gezonde tractie. We hebben nauw samengewerkt om dit succes op te schalen. Mede hierdoor werd door het team een sterke groei gerealiseerd.”

De overname door PostNL is een mooie bekroning van dit resultaat. CheapCargo is inmiddels de vierde exit van investeringsfonds Peak Capital dat eerder ondermeer IENS verkocht aan Tripadvisor (NASDAQ:TRIP) en Radionomy aan Vivendi (EPA:VIV).

De activiteiten van CheapCargo zullen voortgezet worden onder hun eigen zelfstandige identiteit en met het huidige bestuur.

Over Peak Capital

Peak Capital is een Nederlands investeringsfonds, opgezet door ervaren ondernemers, dat groeikapitaal met actieve hands-on support biedt aan early stage technologiebedrijven. Peak Capital investeert in snelgroeiende Nederlandse bedrijven zoals Catawiki, Channable, InvoiceFinance, Flinders, Media Distillery, NPEX, OneFit, Peecho, StuDocu, TradeCloud en United Wardrobe. Tot de eerdere investeringen behoren IENS, wat in 2014 verkocht is aan het beursgenoteerde TripAdvisor (NASDAQ: TRIP) en Radionomy, wat in 2015 werd overgenomen door het beursgenoteerde Vivendi (EURONEXT:VIV). Meer informatie: www.peak.capital

Over CheapCargo

CheapCargo is een online vergelijkingssite voor het verzenden en vervoeren van pakketten. Het bedrijf biedt de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing voor het verzenden van brieven, pakketten en pallets. Inmiddels maken meer dan 12.000 bedrijven gebruik van CheapCargo. Voor meer informatie www.cheapcargo.com