Geplaatst door Pegasystems

Pega breidt strategisch partnerschip met Google Cloud uit

Cambridge, Mass./Amsterdam, 31 mei 2022 Pegasystems  heeft tijdens PegaWorld® iNspire een strategische samenwerking aangekondigd met Google Cloud. Gezamenlijke klanten kunnen zo hun digitale transformatie versnellen met Pega’s low-code software op de schaalbare cloudservices van Google Cloud. Als onderdeel van de overeenkomst komen Pega Cloud-applicaties als volledig gehoste en beheerde as-a-service diensten beschikbaar op Google Cloud. Pega en Google Cloud werken samen aan nieuwe branchespecifieke use-cases en gezamenlijke go-to-market-activiteiten. Zo worden Pega Infinity-applicaties beschikbaar op Google Cloud Marketplace.

Het partnership sluit volledig aan bij Pega’s Cloud Choice-strategie waarbij de klant zelf kiest welke flexibiliteit en ondersteuning hij nodig heeft om zijn cloudomgeving zodanig te configureren dat het past bij zijn behoeften. Pega-klanten hebben vanaf nu een tweede Pega Cloud-optie waarop ze hun Pega-applicaties kunnen hosten die volledig wordt beheerd door Pega. De gecombineerde oplossing biedt klanten een veilige en betrouwbare manier om hun software-infrastructuur te moderniseren en ook de flexibiliteit om mee te bewegen wanneer behoeften veranderen en gemakkelijk te schalen.

“Dankzij deze nauwe samenwerking met Google hebben onze klanten een cloudkeuze bij een toonaangevende cloudleverancier. Bovendien biedt het ons een krachtig nieuw groeikanaal voor verdere innovatie en groei van ons bedrijf”, aldus Carola Cazenave, head of global partner ecosystem, Pegasystems. “We kijken ernaar uit om onze Pega Cloud-klanten de snelheid, veiligheid en schaalbaarheid van Google Cloud te bieden, waar klanten over de hele wereld op vertrouwen.”

De samenwerking omvat een aantal strategische elementen:

1. Gezamenlijke go-to-market-activiteiten: De twee bedrijven bundelen hun krachten op het gebied van go-to-market-activiteiten, zoals gezamenlijke verkoop en marketingactiviteiten. Google ondersteunt ook financieel klanten die on-premises Pega-software gebruiken en naar Pega Cloud op Google Cloud Platform willen migreren.
  2. Verkenning van nieuwe gebruiksscenario’s in de sector: Er wordt gekeken naar waar de mogelijkheden van beide bedrijven klanten in belangrijke sectoren kunnen helpen – te beginnen in de telecomsector, financiële dienstverlening en health care.
  3. Pega-beschikbaarheid op Google Cloud Marketplace: Pega-oplossingen uit de Pega Infinity-softwaresuite – zoals Pega Customer Service™, Pega Customer Decision Hub™, Pega Sales Automation™, en Pega Platform™ – zijn te koop op Google Cloud Marketplace. Pega Cloud-klanten kunnen zo, op het moment dat ze dit nodig hebben, makkelijker op Google Cloud Pega-software kopen en implementeren.

“Organisaties kunnen Pega’s applicaties voor customer engagement nu wereldwijd inzetten op de vertrouwde en goed presterende infrastructuur van Google Cloud”, zegt Rodrigo Rocha, director van ISV-partnerships, Google Cloud. “Pega’s samenwerking met Google Cloud is ook van toegevoegde waarde voor organisaties die Pega en Google Cloud samen willen gebruiken voor branchespecifieke mogelijkheden. Zo helpt het telecombedrijven om de datareis van een klant beter te beheren of de auto-industrie bij het verbeteren van intelligente mogelijkheden.”

Pega Infinity applicaties voor Pega Cloud klanten op Google Cloud zijn vanaf eind Q2 2022 beschikbaar, te beginnen met Pega Platform in Amerika. Andere Pega Infinity oplossingen en regio’s volgen de komende 8-24 maanden.