Industry Wire

Geplaatst door Pegasystems

Pegasystems door analistenfirma erkend als leider in CRM Suites voor grote organisaties

In het rapport staat: “Met de recente samenvoeging van voorspellende en zelflerende modellen en de nieuwe ondersteuning van social en mobiel heeft het bedrijf veel geïnvesteerd om organisaties te helpen om onderscheidende klantervaringen te realiseren. Pega CRM biedt zowel een zeer sterke architectuur en een sterk platform als een zeer sterke klantenservicefunctionaliteit. Het biedt ook sterke marketing-, sales- en business-intelligence-functionaliteit en grote gebruiksvriendelijkheid. Vergeleken met andere CRM-leveranciers biedt het sterke ondersteuning voor mobiele CRM.” 1

Het rapport beschrijft dat de CRM-industrie “een sterke groei en veel beroering heeft doorgemaakt, waaronder een flinke consolidatie van leveranciers en een snelle groei van de populariteit van cloudoplossingen. Bovendien creëren snel ontwikkelende technologieën – zoals multichannel digitale klantenbinding, real-time decisioning, sociale netwerken, business-process-management (BPM) – en mobiliteit nieuwe manieren voor organisaties om zich te onderscheiden op het gebied van klantervaringen. Steeds meer organisaties richten zich op het vernieuwen van slecht beheerde klantgerichte processen, die vaak een laatste hindernis zijn bij het automatiseren van bedrijfsprocessen. Daardoor zijn oplossingen met een sterke BPM-backbone steeds aantrekkelijker voor organisaties die versnipperde klantinteractieprocessen beter willen beheren.” 2

Het rapport draagt ook bij aan een herdefiniëring van het begrip ‘klantgerichtheid’: “Hoewel bedrijven zichzelf altijd, in meer of mindere mate, klantgericht hebben genoemd, is dit anders. Het gaat hier niet om klantgericht denken of ervan uitgaan dat de klant altijd gelijk heeft. In plaats daarvan houdt de nieuwe kracht van consumenten in dat klantfocus nu belangrijker is dan elke andere strategische eis.”

Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems:
“Pega’s toekomstbestendige platform en architectuur, die Forrester op nummer 1 zet, helpt onze klanten om aan hun strategische bedrijfseisen te voldoen. In tegenstelling tot de concurrentie zijn onze multichannel oplossingen voor sales force automation, marketing en klantenservice gebouwd in en op een geünificeerd BPM- en dynamisch case management-platform. Onze klanten zullen het eens zijn met Forrester dat je al deze mogelijkheden nodig hebt om te kunnen slagen in ‘het tijdperk van de klant’. Daarom kiezen zij voor Pega: een andere aanpak in de manier waarop ze zowel klanten binden als hun werkzaamheden optimaliseren.”

1 Forrester Research, Inc., “The Forrester Wave™: CRM Suites for Large Organizations Q3 2012,” July 6, 2012
2 Forrester Research, Inc., “The Forrester Wave™: Dynamic Case Management Q1 2011,” Jan.31, 2011

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht