Industry Wire

Pepsi MAX® lanceert wereldwijde campagne Genius

Utrecht – 29 April 2015 – #GENIUS : Het belooft een geniale zomer te worden dankzij de nieuwe Genius campagne van Pepsi MAX®. Vandaag is de eerste campagnespot “Drone Football” wereldwijd via het internet en social media gelanceerd met als belangrijkste boodschap: geef een onverwachte twist aan iets gewoons en creëer een geniale ervaring. Pepsi kiest voor een digitale, op social media & content gefocuste campagne in combinatie met verschillende activaties om het Genius concept tot leven te brengen. Pepsi trapt de campagne af met “Drone Football” waarin een groep vrienden de voetbalnacht van hun leven beleeft dankzij de Pepsi MAX® Genius twist. 

PEPSI MAX®: MAXIMUM TASTE, NO SUGAR

De Pepsi MAX® Genius campagne geeft een stevig vervolg aan de merkpositionering van Pepsi MAX® en doet recht aan de passies van de hedendaagse consument zoals muziek, sport en technologie. “Pepsi MAX® is een belangrijk en groeiend merk binnen ons Pepsi portfolio. De lekkere colafrisdrank staat niet alleen bekend om de combinatie van een maximale smaak zonder suiker, maar ook voor een sterk digitaal merkverhaal,” zegt Kristin Patrick, Senior Vice President en Chief Marketing Officer, PepsiCo Global Beverage Brands. “Met de Genius campagne beantwoorden we aan de leefwereld van de Pepsi fans, die wanneer er iets onverwachts gebeurt, nog spannender wordt.”

“Drone Football”, de eerste in een serie van Genius verhalen, toont een spannend en nachtelijk voetbalspel van een groep vrienden. Wat lijkt op een gewoon potje voetbal krijgt al snel een verrassende wending dankzij een drone die onverwacht een unieke bal dropt. Hierna ontstaat een waar lichtspektakel dankzij LED-lichttechnologie die het voetbalveld zo verlicht dat je elke beweging van de bal en spelers vanuit een uniek oogpunt te zien krijgt. De drone fungeert zelfs als scheidsrechter en geeft zowaar een gele kaart aan een speler na een forse overtreding. Resultaat: een nog nooit eerder vertoonde voetbalervaring met de nodige verrassende wendingen in het verhaal.

De regisseur Scott Lyon brengt zo Pepsi MAX® en voetbal op een originele manier in beeld. Hij filmde het verhaal zowel met drones als met vaste camera’s waardoor de kijker het spel vanuit alle mogelijke standpunten kan volgen. De korte film werd real-time opgenomen in Barcelona met een groepje lokale voetballers. We krijgen dan ook echt authentieke reacties van buren en omstanders te zien wanneer Pepsi MAX® deze spannende nacht en het inventieve spel creëert met de speciale LED-licht- en drone-effecten.

Voor Julien Galand, Marketing Manager Pepsi Benelux, is deze nieuwe campagne het startschot om de lekkere colafrisdrank zonder suiker als merk naar voren te brengen: “Pepsi MAX® heeft in Nederland een groeiende fanbase. De Genius campagne biedt onze fans dit seizoen – zowel online als offline – unieke ervaringen en content.”

Naast aanwezigheid op festivals in Nederland en Europa, is Pepsi MAX® via een grootschalige samplingcampagne door heel Nederland te proeven.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht