Industry Wire

Persbericht: Energieleveranciers lossen meeste klachten op

Energieleveranciers gaan het beste om met online klachten. Dit blijkt uit de jaarlijkseKlacht.nl Awards die Klacht.nl vandaag uitreikt. De energieleveranciers losten in totaal 91 procent van de klachten op. Daarmee is de categorie energieleveranciers de bestscorende categorie bij de awards, gevolgd door online warenhuizen en aanbieders van vaste telefonie.

 

Klacht.nl Awards Energieleveranciers
Klacht.nl reikt de awards dit jaar voor de derde keer uit aan bedrijven die in hun categorie het beste omgaan met klachten van de consument. In totaal meldden bezoekers van de site 1136 klachten bij een energieleverancier. Hiervan werden 1030 klachten opgelost.

 

Winnaars en verliezers
Oxxio ontving in 2013 180 klachten, waarvan het bedrijf er 179 oploste. Essent loste 97 procent van de klachten op en eindigt op een tweede plaats. Met een score van 95 procent eindigt Nuon op de derde plaats. Eneco en EnergieDirect eindigen onderaan, maar vinden nog steeds in 90 procent van de gevallen een oplossing.

 

De complete lijst met winnaars en verliezers in de categorie energieleveranciers is te vinden opwww.klacht.nl/klacht-nl-awards-2013-energieleveranciers/

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht