Industry Wire

Plantronics-kantoor en Customer Interaction Centre in Hoofddorp ingericht volgens slimmer werken-principes

Hoofddorp, 26 mei 2014Plantronics heeft  zijn kantoor en ‘Customer Interaction Centre’ in Hoofddorp geopend dat is ingericht volgens de slimmer werken-principes. De locoburgemeester en wethouder Economie, Sport en Cultuur van de gemeente Haarlemmermeer, Adam Elzakalai, verrichtte samen met de CTO van Plantronics, Joe Burton, en SVP en EMEA Managing Director van Plantronics, Philip Vanhoutte, de officiële opening. Na de opening vond er een feestelijke bijeenkomst plaats met partners, klanten en geïnteresseerden waarin de drie speerpunten van slimmer werken centraal stonden: Bricks, Bytes, en Behaviour; oftewel ruimte, technologie en mensen.

“Het ontwerp van ons nieuwe kantoor is ontstaan uit het streven een effectievere werkomgeving te creëren, waarin onze werknemers zich comfortabel voelen en productiever kunnen zijn,” aldus Philip Vanhoutte, SVP en EMEA Managing Director van Plantronics. “Het nieuwe ontwerp is afgestemd op de wensen en eisen die we in kaart brachten via de Leesman‘Employee Work Space Satisfaction Survey’ en komt overeen met de aanbevelingen voor een modern kantoor van Jeremy Myserson van het Royal College of Art in London. Medewerkers zijn nu in staat te werken waar en wanneer zij het productiefst en meest rendabel zijn en het milieu het minst belasten.”

In het nieuwe kantoor heeft Plantronics een akoestisch ontwerp met verschillende zones geïntroduceerd. Hierdoor zijn vier essentiële nieuwe typen kantoorruimten gerealiseerd die focussen op de mogelijkheid; te concentreren, voor geconcentreerd en individueel werk; samen te werken, voor groepssessies; te communiceren met anderen, virtueel of face-to-face; en voor contemplatie, om de batterij weer op de laden en energie op te doen. Speciale aandacht is besteed aan akoestiek, een van de meest storende factoren op een werkvloer en in een contact center. Om het geluid tot een minimum te beperken, is het ABC van ruimteakoestiek gebruikt. Deze bestaat uit: absorptie, blokkeren en camoufleren. Panelen en textiel absorberen geluid om de omgeving stil te maken. De verschillende geïnstalleerde afweermechanismen, zoals geluidsbarrières, voorkomen dat het geluid zich voortzet. Ten slotte bestaat camoufleren uit de productie van antigeluid waarmee galm en geluiden die door het hele kantoor anders hoorbaar zouden zijn, worden gemaskeerd.

“Plantronics is vastbesloten om wereldwijd uitstekende klantenservice te bieden en onze teams in Hoofddorp spelen daar een belangrijke rol in,” zegt Paul Clark, VP en General Manager Northern & Eastern Europe, Russia & sub-Saharan Africa bij Plantronics. “In ons contact center hebben we een pilot uitgevoerd waarbij medewerkers thuis konden werken, over flexibiliteit en goede technologie konden beschikken. Uit de pilot kwam naar voren dat deze werkwijze een significant hogere tevredenheid van zowel de werknemer als de klant opleverde en dat het ziekteverzuim daalde.”

De hoofdkantoren in Amerika en het Verenigd Koninkrijk evenals de kantoren in Mexico, China, Duitsland en Spanje zijn al ingericht volgens de slimmer werken-principes en in de toekomst zullen andere kantoren volgen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht