Plus500 boekt sterke resultaten in het eerste halfjaar van 2014

Plus500, de online dienstverlener voor particulieren die CFD’s internationaal willen verhandelen, maakt de tussentijdse resultaten bekend voor de zes maanden die eindigden op 30 juni 2014.

Het bedrijf wist in deze periode opnieuw uitmuntende resultaten te boeken en zijn groei voort te zetten. Belangrijke financiële resultaten zijn onder meer een toename van zowel de omzet als nettowinst en het behoud van een sterke EBITDA-marge. In Nederland wist Plus500 zijn marktaandeel uit te breiden dankzij verbeterde merkbekendheid en de gestage toename van het gebruik van mobiele telefoons en tablets onder zijn abonnees.

Belangrijkste financiële resultaten:

• De omzet steeg met 138% tot 106,2 miljoen dollar (H1 2013: 44,7 miljoen)
  • De EBITDA[1] steeg met 229% tot 72 miljoen dollar (H1 2013: 21,9 miljoen)
  • De EBITDA-marge steeg met 39% tot 68% (H1 2013: 49%)
  • De nettowinst steeg met 249% tot 53,8 miljoen dollar (H1 2013: 15,4 miljoen)
  • De winst per aandeel steeg met 213% tot 0,47 dollar (H1 2013: 0,15)
  • De gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) steeg met 76% tot 1.580 dollar (H1 2013: 898)
  • Interim-dividend per aandeel van 0,235 dollar (totaal interim-dividend betaling van 27 miljoen dollar, dit vertegenwoordigt 50% van de nettowinst voor H1 2014)
  • De kasstroom uit operationele activiteiten steeg met 301% tot 62,9 miljoen dollar (H1 2013: 15,7 miljoen)
  • De netto kasstroom steeg met 252% tot 115,2 miljoen dollar (H1 2013: 32,7 miljoen)

Belangrijkste operationele resultaten:

• Plus500 behaalde 2014 opnieuw sterke financiële resultaten na de recordprestaties van 2013
  • Het aantal actieve klanten[2] bleef groeien en steeg met 35% tot 67.232 (H1 2013: 49.752)
  • Het aantal nieuwe klanten[3] bleef groeien en steeg met 33% tot 32.673 (H1 2013: 24.626)
  • Online marketingcampagnes en promotionele activiteiten stonden aan de basis van de klantengroei en sterke financiële prestaties
  • 56% van alle abonnees maakt inmiddels gebruik van mobiele telefoons en tablets
  • Ontwikkeling van ‘Windows Mobile’-versie in aanvulling op mobiele browser
  • Nieuwe ‘Gegarandeerde stop’-functie populair onder klanten
  • De handelsmogelijkheden blijven aansluiten op de verwachtingen van de markt

“Het doet ons een groot genoegen om opnieuw een reeks van positieve bedrijfsresultaten bekend te maken. We zijn al meer dan 12 maanden een beursgenoteerd bedrijf, en onze onderneming wordt met de dag sterker. Onze notering aan de beurs van Londen, onze gebruiksvriendelijke en krachtige handelsplatforms en onze sterke marketingcampagnes hebben ervoor gezorgd dat ons merk en platform zich onder de snelst groeiende van de markt bevinden”, zegt Gal Haber, de CEO van Plus500. “Onze uitstekende cijfers voor het eerste halfjaar, waarin we een omzetstijging van 138% en winststijging van 249% boekten, tonen het succes van ons ‘asset light’-model, waarmee we ons van veel van onze branchegenoten onderscheiden. We hebben er vertrouwen in dat we aan de marktverwachtingen voor het hele jaar zullen voldoen, en blijven ons richten op het realiseren van krachtige rendementen voor onze aandeelhouders.”