Pol Hoenderboom nieuwe Executive Creative Director bij DEPT®
DEPT® benoemt Pol Hoenderboom tot Executive Creative Director voor Nederland. Met zijn komst voegt het bureau een ervaren kracht toe aan haar creatieve top. Hoenderboom komt over van DDB Amsterdam en brengt internationale ervaring mee uit zijn periode bij BBDO New York, waar hij bekend stond om zijn innovatieve en bekroonde campagnes.
In zijn nieuwe functie leidt Hoenderboom de creatieve ontwikkeling voor belangrijke klanten in Amsterdam, waaronder bol, Logitech, Wero, Philips, Grolsch en de Bijenkorf. Hij werkt nauw samen met de onlangs benoemde Global Chief Creative Officer Ben Williams, om baanbrekende groei-innovaties te realiseren die creativiteit, technologie en merk transformatie samenbrengen. Hoenderboom sluit zich aan bij het EMEA-team voor creatieve aansturing, waaronder Jeff Bowerman in het Verenigd Koninkrijk en Kathe Lisson in Duitsland. Hij rapporteert aan Williams en start op 1 januari.
Met ruim twintig jaar ervaring in merkbouw en digitale creatie geldt Hoenderboom als een herkenbare creatieve kracht in de Nederlandse reclamewereld. Als Executive Creative Director bij DDB Amsterdam lanceerde hij diverse grote geïntegreerde merkcampagnes. Daarvoor werkte hij bij BBDO New York als SVP Creative Director, waar hij samen met art director Bart Mol campagnes ontwikkelde zoals de bekroonde “Live Looper”-video. Dit project droeg bij aan de titel Agency of the Year bij The One Show en een nummer één positie in de wereldwijde WARC-ranking.
Pol Hoenderboom: “De marketingwereld staat op een keerpunt. Wanneer ik kijk naar de behoefte van de moderne merken en marketeers, proberen veel bureaus hun legacy krampachtig te verdedigen. Terwijl DEPT® staat voor alles waar het in de toekomst naar toe gaat. DEPT®’s combinatie van marketing en technologie is precies die sweet spot waarop ik altijd mijn beste werk heb gemaakt.”
Dimi Albers, Global CEO DEPT®: “Pol belichaamt het type creatieve leiderschap waarin wij investeren. Hij begrijpt dat sterke merken ontstaan door creativiteit, technologie en menselijk inzicht te verbinden. Zijn ervaring, zijn positie in de Amsterdamse markt en zijn internationale achtergrond maken hem de juiste persoon om onze groeivisie verder vorm te geven.”
De benoeming is een volgende stap in de creatieve ontwikkeling van DEPT®, dat in 2025 voor het vierde jaar op rij is uitgeroepen tot Webby’s Agency Network of the Year.
Meer informatie: www.deptagency.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.