Industry Wire

Populaire portal iamsterdam.com vernieuwd

Amsterdam Marketing lanceert vandaag tijdens de Amsterdam Marketing Netwerkdag de nieuwe I amsterdam portal. Iamsterdam.com is een belangrijke bron voor bezoekers en bewoners van de stad. Daarnaast biedt de portal internationale kenniswerkers, studenten, pers, expats, start ups en vele andere groepen informatie over Metropool Amsterdam. De site trekt circa 11 miljoen bezoeken op jaarbasis en groeit exponentieel. Om te voldoen aan de veranderende eisen van bezoekers is de portal geheel opnieuw gebouwd. In het nieuwe design is gekozen om de stad in al haar pracht te laten zien door het gebruik van grote aansprekende foto’s.

Alle uitgaansinformatie op één plek

De nieuwe portal biedt een uitgebreider overzicht van culturele activiteiten dan de vorige versie en is daarmee een complete bron voor bewoners en bezoekers die iets willen ondernemen in en om Amsterdam. Onder de noemer Uit in Amsterdam heeft het Nederlandse deel van de portal een herkenbaarder profiel gekregen dat beter aansluit bij de wensen van bewoners en Nederlandse bezoekers. Begin 2015 zal tevens de agenda van het Amsterdams Uitburo worden geïntegreerd waardoor de portal het startpunt is voor een dagje uit in Amsterdam en omgeving.

Meer overzicht door minder structuur

De juiste informatie vinden binnen een website die bestaat uit meer dan 10.000 artikelen wordt vergemakkelijkt door het gebruik van zogenaamde tags. Alle artikelen zijn voorzien van relevante kenmerken die de bezoeker van de portal in staat stellen snel de gewenste persoonlijke selectie te maken.

Gebruiksgemak op alle schermen

De website is geheel responsive en past zich automatisch aan de afmetingen van het door de bezoeker gebruikte scherm aan. Hierdoor is de website toegankelijk en makkelijk in gebruik ongeacht of de bezoeker een tablet, smartphone of desktop computer gebruikt. Voor buitenlandse bezoekers is het daarmee eenvoudig om met een tablet of smartphone te navigeren door de stad.

De nieuwe portal is ontworpen door Frog (Amsterdam) en gebouwd door Axendo (Leusden). De informatie op website wordt aangeboden in het Nederlands en het Engels en in hoofdlijnen ook in het Frans, Duits, Spaans en Italiaans. Naast de 11 miljoen portalbezoeken per jaar, is I amsterdam ook populair op social media. Op dit moment heeft de organisatie meer dan 600.000 fans op Facebook en meer dan 72.000 volgers op Twitter.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht