Positie voor Interactive Intelligence in Leaders Quadrant van Contact Center Infrastructure, Worldwide Report

Interactive Intelligence, leverancier van zeer innovatieve software en services voor contact centers, zakelijke IP-telefonie en business process automatisering, is door Gartner opnieuw gepositioneerd in het leaders quadrant van het 2011 Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure, Worldwide1 report. Het Gartner rapport analyseert de leveranciers in de markt op basis van hun vermogen tot uitvoering en de compleetheid van hun visie. Het rapport is beschibaar via Interactive Intelligence op www.inin.com/MQ.
“Wij zien in onze positie in het leaders quadrant van Gartner de bevestiging van onze langdurige verbondenheid met contact centers en hoe we deze helpen zich te onderscheiden door het leveren van topdienstverlening aan hun klanten,” zegt Don Brown, oprichter en CEO van Interactive Intelligence. “Met de pas aangekondigde nieuwste versie van CIC, onze IP-communications software suite, leggen we de lat opnieuw hoger. Contact centers krijgen nog meer inzicht in hun klantinteracties en er is veel geïnvesteerd in de schaalbaarheid, betrouwbaarheid en het kosteneffectief uitvoeren; of dat nu multisite, op de eigen lokatie, hosted of in een hybride vorm is.”
Volgens Gartner zijn leiders in het Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure rapport “zeer betrouwbare leveranciers met een breed portfolio, een significant marktaandeel, grote geografische dekking, een heldere visie op hoe de behoefte van contact centers zich zullen ontwikkelen en een bewezen track record in het leveren van contact center-producten. Ze zijn goed gepositioneerd met hun huidige portfolio en zullen hoogstwaarschijnlijk leidende producten blijven leveren. Leiders leveren niet noodzakelijkerwijs de best-of-breed-oplossing voor iedere wens van de klant. Maar over het geheel genomen zijn hun producten sterk en hebben vaak buitengewone mogelijkheden. Bovendien bieden deze leveranciers oplossingen waar weinig risico’s aan kleven.”
“We zijn van plan om onze positie nog verder te versterken,” geeft Brown aan. “We richten ons daarom steed meer op de bovenkant van de markt en investeren sterk in onze cloud-based solution. Verder gaat onze aandacht naar het versterken van onze positie in specifieke landen en verbeteren we ons verticale aanbod.”
1 Gartner “Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure, Worldwide” by D. Kraus, S. Blood, and G. Johnson, June 27, 2011
—-
Over het Magic Quadrant
Het Magic Quadrant valt onder het auteursrecht van Gartner Inc. (27 juni 2011), en wordt met toestemming geciteerd. Het Magic Quadrant is een grafische weergave van een markt op en voor een bepaalde tijdsperiode. Het geeft de analyse weer van Gartner over hoe bepaalde leveranciers presteren ten opzichte van de door Gartner gedefinieerde criteria voor die markt. Gartner doet geen aanbevelingen van enig leverancier, product of dienst die in het Magic Quadrant wordt genoemd en adviseert gebruikers van technologie niet om uitsluitend de leveranciers te selecteren die in het ‘leaders’ quadrant worden genoemd. Het Magic Quadrant is uitsluitende bedoeld als een onderzoeksinstrument en niet als een actieplan. Gartner biedt geen enkele garantie, direct of indirect, in verband met dit onderzoek inclusief enige garantie voor de toepasbaarheid voor een specifiek doeleinde.
Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) levert zeer innovatieve software en services voor contact centers, zakelijke IP-telefonie en business process automation. De oplossingen zijn zowel geschikt voor toepassing op de eigen lokatie als via een hosted model. Het bedrijf is gestart in 1994, heeft wereldwijd meer dan 4000 klanten, waarvan ruim 140 in Nederland en staat gepositioneerd in de top 500 van Global Software en Service leveranciers. Interactive Intelligence heeft zo’n 900 werknemers en een hoofdkantoor in Indianapolis. Er zijn 19 internationale kantoren in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azie en Australië. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Amsterdam. www.inin.com/nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.