Geplaatst door PostNL

PostNL kondigt voornemen aan tot herbenoeming Pim Berendsen als CFO

Den Haag, 9 augustus 2021 – De Raad van Commissarissen van PostNL heeft het voornemen om Pim Berendsen opnieuw voor vier jaar te benoemen als Chief Financial Officer en lid van de Raad van Bestuur van PostNL tijdens de Jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders in 2022.

Jan Nooitgedagt, voorzitter van de Raad van Commissarissen van PostNL: “We zijn heel blij dat Pim opnieuw beschikbaar voor PostNL is in deze belangrijke fase. PostNL transformeert naar de postale en e-commerce logistieke dienstverlener in, van en naar de Benelux. Onder leiding van Pim zijn belangrijke stappen gezet om de balans van PostNL structureel te versterken en de investeringen die nodig zijn om de transformatie te realiseren financieel mogelijk te maken. Met zijn kennis, ervaring en drive is Pim bij uitstek de aangewezen persoon om deze en andere ontwikkelingen te leiden.”

Pim Berendsen (1973, Nederlands) is op 18 april 2018 voor een periode van vier jaar benoemd tot CFO en lid van de Raad van Bestuur. Hij vervulde sinds 2000 diverse functies bij PostNL waaronder als financieel directeur en als eindverantwoordelijke voor International, M&A en groei. Pim is lid van de raad van advies van Endeit Investment Fund, niet-uitvoerend bestuurder bij Whistl en voorzitter van de Johan Cruyff Foundation.