Industry Wire

Geplaatst door Hibou

PR-bureau Hibou sluit acht nieuwe klanten aan over gehele breedte dienstverlening

AMSTERDAM, 2 juni 2021Het Amsterdamse PR-bureau Hibou, dat aan de hand van social data-analyse communicatiestrategieën ontwikkelt, verwelkomt acht nieuwe opdrachtgevers. In de afgelopen twee maanden is het bureau samenwerkingen overeengekomen met NIPA Capital, Field Trip Health, Trengo, KwikFit, Makelaarsland, La Financière de l’Echiquier, PGGM en Credion.

“Een groei waar we natuurlijk trots op zijn en met name omdat deze bedrijven aanslaan op onze specialistische aanpak”, vertelt directeur Matthijs Rutten. “Als bureau kiezen we heel bewust voor focus in een bureaulandschap dat steeds verder consolideert. Dat is een trend in de markt waar wij ons van afzijdig proberen te houden, veel bedrijven zoeken namelijk juist een ander profiel. Wij danken ons unieke profiel aan onze aanpak waarbij we door het analyseren van open bronnen steeds het gat in de markt weten te vinden.”

Verschillende diensten

De nieuwe opdrachtgevers vinden hun weg naar Hibou niet alleen met een traditionele PR-behoefte. Zo gaat het Canadese Field Trip met Hibou samenwerken op het gebied van social data-analyse en social media campagnes en ook voor adviesketen Credion wordt een strategie en executie op poten gezet voor social media. Rutten: “Ons dienstenpakket leent zich uitstekend voor deelopname voor alleen social bijvoorbeeld. Doordat we altijd open data-analyse als uitgangspunt nemen, gieten we onze campagne-ideeën en -strategieën in een fundament waarna de uitwerking kan variëren. Dat kan een PR-, social- of influencer marketingstrategie zijn, of een combinatie, afhankelijk van de conclusies uit onze analyse.”

Benelux samenwerking

In november vorig jaar kondigde Hibou een samenwerking aan met de Belgische bureaus RCA en Backstage Communications. Onder de naam Finance Finest werken de drie bureaus samen. Uit die Benelux-lijn zijn inmiddels al diverse opdrachten voorgekomen, zoals een vaste samenwerking met het Franse beleggingsfonds La Financière de l’Echiquier (LFDE). Rutten: “Deze alliantie garandeert bedrijven die met hun project of gehele business over diverse grenzen actief zijn een bekende en bovenal betrouwbare partij, met expertise in eigen markt. Dat kan goud waard zijn.”

Over Hibou

Hibou verzamelt, plot en analyseert relevante informatie uit alle social data bronnen en definieert vervolgens patronen, trends en onderbelichte invalshoeken. Die inzichten (social insights) zijn voor Hibou het instrument en de brandstof om tot effectieve communicatiestrategieën en campagnes op het gebied van public relations, social media en influencer marketing te komen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht