Geplaatst door Prepr

Prepr CMS haalt EUR 2,25M op om digitale groei te versnellen met gepersonaliseerde content

Utrecht, 20 januari 2022 – Prepr, ’s werelds eerste headless CMS waarmee bedrijven klantervaringen kunnen personaliseren, heeft EUR 2,25 miljoen opgehaald in een pre-Series A-ronde onder leiding van Newion, in samenwerking met  ROM Utrecht.

Prepr CMS stelt bedrijven in staat om de impact van hun content te maximaliseren. Niet alleen door content te creëren, beheren en publiceren, maar ook door dit datagedreven te doen. Het headless CMS van Prepr bevat een ingebouwde personalisatie-engine met functies als slimme klantprofielen, realtime segmenten en content targeting. Dit biedt digitale teams een state-of-the-art oplossing voor het beheren en personaliseren van content voor uitzonderlijke klantervaringen. Dit terwijl de ontwikkelingskosten worden verlaagd en de time-to-market wordt versneld dankzij een eenvoudiger platform.

Jouko Huismans, CEO van Prepr: “Sinds dag één zijn we geïnspireerd door het maximaliseren van de impact van gepubliceerde content – omdat impact gelijk staat aan bedrijfswaarde. We zijn er sterk van overtuigd dat data cruciaal is in dit proces en momenteel ontwikkelen we allerlei datagedreven functies. We hebben deze pre-Series A-financiering opgehaald om te innoveren en ons platform uit te breiden.”

Patrick Polak, Managing Partner Newion: “Momenteel is de CMS-markt booming en evolueert naar headless systems. Prepr heeft een unieke basis, waardoor het eenvoudig is om personalisatie op grote schaal te leveren, terwijl de agile workflow van een headless CMS behouden blijft. We denken dat Prepr een goede basis heeft voor marktleiderschap en we kijken ernaar uit om hier met het team naartoe te werken.”

Over Prepr

Prepr is ’s werelds eerste headless CMS met een ingebouwde personalisatie-engine, gebaseerd op de gedachte dat de toekomst van content management datagedreven is. Het bedrijf werd opgericht door Tim Hansen (CTO) om met content de beste customer experience en bedrijfswaarde te genereren. Personalisatie is daarbij essentieel, iets waar altijd meerdere systemen voor nodig waren. Tot vandaag.

Over Newion

Newion, gevestigd in Amsterdam, richt zich op Europese business-to-business software startups en scale-ups met een wereldwijde ambitie en behoort sinds haar thoprichting in 2000 tot de best presterende fondsmanagers in haar sector. Newion investeerde in meer dan 70 bedrijven, waaronder Collibra, Foleon, CustomerGauge, L1NDA, Swipeguide, Deliverect, APICBASE, ValueBlue, Mediatool, Objective Platform, Filestage, Salonkee, Dexter Energy en Passendo en heeft onder andere Oxxio, Reasult, Mirror42, Q-go, 24iMedia, Roadmap en Nallian geexit. Newion III wordt ondersteund door InnovFin Equity, met de financiële steun van de Europese Unie onder Horizon 2020 Financiële Instrumenten en het Europees Fonds voor strategische investeringen (EFSI), opgezet in het kader van het investeringsplan voor Europa. Het EFSI heeft als doel de financiering en de uitvoering van productieve investeringen in de Europese Unie te ondersteunen en ervoor te zorgen dat de toegang tot financiering wordt verbeterd. Ga naar www.newion.com voor meer informatie.

Over ROM Utrecht

ROM Utrecht is een maatschappelijke investeerder die toegang tot kapitaal vergroot voor innovatieve bedrijven in de regio Utrecht. De ROM investeert in de grote transitie sectoren die van belang zijn voor de economie van morgen: digital, health en sustainability. De investering in Prepr gebeurt vanuit het Participatiefonds van de ROM. Het Participatiefonds wordt gefinancierd door de Provincie Utrecht, het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) en het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO), evenals de gemeenten Amersfoort, Hilversum en Utrecht, de Universiteit Utrecht en het UMC Utrecht.