Promodeals koopt gewilde Europese DailyDeals-domeinnamen

Dankzij de aankoop van drie nog ontbrekende DailyDeals-domeinen heeft online publisher Promodeals B.V. sinds deze week een complete Europese set van de premium domeinnaam ‘DailyDeals’ in het bezit. Medio 2014 hoopt Promodeals haar eerste anderstalige dagaanbieding overzicht in Europa te lanceren.

Deze week heeft Promodeals met de aankoop van de domeinen DailyDeals.be, DailyDeals.it en DailyDeals.ch haar zoektocht naar een geschikt domein voor haar intrede in Europa succesvol afgerond. Deze aankoop was het laatst ontbrekende stukje in de set met DailyDeals-domeinen die het Nederlandse bedrijf tijdens het afgelopen half jaar aan haar portfolio wist toe te voegen.

Na deze laatste aankoop mag Promodeals B.V. uit ‘s-Hertogenbosch zich met trots eigenaar noemen van de tien Europese domeinnamen: DailyDeals.nl, DailyDeals.be, DailyDeals.co.uk, DailyDeals.de, DailyDeals.fr, DailyDeals.es, DailyDeals.it, DailyDeals.pl, DailyDeals.cz en DailyDeals.ch. Alle domeinen zijn in de afgelopen zes maanden verworven van verschillende eigenaren uit binnen- en buitenland. Over exacte aankoopbedragen doet de Nederlandse daily deals expert liever geen uitspraken.

De keuze om aparte extensies per land in te zetten voor de naam ‘DailyDeals’ is een bewuste keuze. “De term ‘Daily Deals’ is simpelweg onze meest favoriete keuze qua internationale domeinnaam,” zegt Twan Pulles, oprichter van Promodeals, “Helaas hebben we het .com domein tot op heden nog niet kunnen bemachtigen.”

Door de inzet van aparte extensies per land hoopt Promodeals een nog betere aansluiting te creëren bij de doelgroep van de betreffende website. Een tweede voordeel van de inzet van aparte extensies is een mogelijke klap te voorkomen bij een aanzienlijke daling in zoekmachines als Google. Het grote nadeel is de hogere kostenpost voor marketing aangezien ieder domein apart gepromoot dient te worden.

Anno 2014 zijn ‘daily deals’ niet meer nieuw, maar Promodeals denkt toch vernieuwing te kunnen brengen in het buitenland. Sinds 2007 is de publisher full-time actief met het verzamelen van dagelijkse aanbiedingen op het internet. In het laatstgenoemde jaar werd JouwAanbieding.nl opgericht en sindsdien is de website uitgegroeid tot het meest populaire aanbiedingen overzicht in de Benelux. “Dankzij onze onvoorwaardelijke liefde voor ‘daily deals’ zijn we waar we nu zijn,” licht Pulles toe, “Met deze instelling hopen we ook de rest van Europa te veroveren.”

Momenteel is enkel het domein DailyDeals.nl voorzien van content, aangezien de huidige lay-out nog afstamt van de voormalige eigenaar van het domein. Medio 2014 hoopt Promodeals haar intrede te doen in de rest van Europa.