Geplaatst door Proximus

Proximus kiest SILK als partner om een uniek communicatie- en media-ecosysteem uit te bouwen

Via de creatie van een uniek ecosysteem van media- en communicatiepartners bundelt Proximus strategische, creatieve en digitale expertise in een nieuw wendbaar en innovatief operationeel model. De keuze sluit aan bij het doel van Proximus om zijn digitale transformatie te versnellen en deel uit te maken van het digitale dagelijkse leven van alle Belgen.

Proximus heeft de ambitie om uit te groeien tot een leverancier van digitale diensten die een superieure klantenervaring biedt. In de snel evoluerende wereld van vandaag zijn wendbaarheid, klantgerichtheid en een digitale mindset kernconcepten binnen een succesvolle marketing- en communicatiestrategie. Aangezien de verwachtingen en noden van zijn klanten voortdurend evolueren, wil Proximus blijven innoveren in alle interacties met zijn klanten.

Als eerste telecomoperator in België startte Proximus in juni verkennende gesprekken met verschillende creatieve en innovatieve communicatie- en media-agentschappen om na te denken over de rol die ze kunnen spelen in de ontwikkeling en gezamenlijke uitrol van een nieuwe partnermix. Bedoeling is om samen te werken met verschillende partners en zo een ecosysteem uit te bouwen dat een combinatie van strategische, creatieve en van nature digitale oplossingen kan leveren binnen een vernieuwd operationeel model.

Grondige selectieprocedure resulteert in een innovatieve en toekomstbestendige mediabenadering

Na een uitgebreid selectieproces voor de agentschappen heeft het Proximus-team beslist om met het SILK-ecosysteem aan de slag te gaan voor alle communicatie naar residentiële en professionele klanten. Het nieuwe ecosysteem bestaat uit:

• Famous Grey als strategische/creatieve partner en leider van het ecosysteem
  • Maxus als mediapartner (Group WPP)
  • Prophets als digitaal creatief agentschap
  • Altavia Act, verantwoordelijk voor verpakking en communicatie in de winkelpunten

De beslissing om te werken met één ecosysteem van partners positioneert Proximus als voortrekker op het vlak van media- en communicatiebenadering, en stelt hem in staat om een aanzienlijke creatieve slagkracht te ontsluiten in het licht van de forse evolutie van de digitale behoeften van de klanten. Doorheen de procedure van inmededingingstelling onderscheidde SILK zich door zijn capaciteit om de creativiteit te boosten en ideeën naar voren te schuiven die van nature digitaal zijn, en door van meet af aan media en creatie te integreren.

Het ecosysteem zal in het tweede kwartaal van 2019 worden gelanceerd. Tot dan zal Proximus met de huidige partners blijven samenwerken.