Industry Wire

Geplaatst door PubMatic  

PubMatic integreert als eerste Supply-Side platform met Digiseg

Amsterdam, 23 september 2024 – Digiseg, een toonaangevend bedrijf op het gebied van doelgroep data, en PubMatic, (Nasdaq: PUBM), een onafhankelijk technologiebedrijf dat een toekomstgerichte supply chain levert voor digital advertising, kondigen vandaag de lancering aan van IP-gebaseerde data-integratie in heel Europa. PubMatic is het eerste Supply Side Platform (SSP) dat data over de kenmerken van huishoudens in de regio integreert via Digiseg. Dit is een belangrijke ontwikkeling voor media buyers die zoeken naar targetingoplossingen op basis van demografische gegevens.

De samenwerking maakt de data van Digiseg op huishoudniveau beschikbaar voor PubMatic. De gegevens bieden advertisers solide targeting proxies per sector, zoals FMCG, automotive, financiën, reizen enzovoort. De nieuwe oplossing is beschikbaar voor CTV, desktop, in-app en mobiel web.

“De samenwerking met PubMatic stelt ons in staat om onze oplossing voor audience-addressability naar een bredere markt te brengen. Daarnaast is het mogelijk om een nieuwe norm voor privacy-first targeting in de adtech-industrie te stellen”, zegt Andrew Furst, CCO bij Digiseg. “PubMatic is de standaard wanneer het gaat om het bieden van toegang tot geavanceerde oplossingen voor publishers en advertisers. We zijn enthousiast over de samenwerking met het Europese team en kijken er naar uit om dit in de toekomst verder uit te breiden.”

“We bieden adverteerders een robuuste targeting-oplossing die segmentatie baseert op demografische gegevens door het beschikbaar maken van Digiseg data via PubMatic”, zegt Niels Stam, Acting Country Manager Benelux bij PubMatic. “Deze integratie is een belangrijke stap in het uitbreiden van de manieren waarop advertisers hun publiek effectief en ethisch bereiken.

Digiseg biedt, in tegenstelling tot andere databedrijven die third-party cookies opnieuw proberen uit te vinden met deterministische data, één eenvoudige oplossing voor doelgroepsegmentatie. We zijn enthousiast dat deze oplossing nu beschikbaar is voor advertisers in heel Europa.”

Over Digiseg
Digiseg brengt digital advertising in kaart op basis van kenmerken van huishoudens. Hun privacy-by-design, cookie-vrijetechnologie kan worden gebruikt op alle apparaten, mediatypen en besturingssystemen, waaronder iOS, Safari en CTV, om advertising te targeten en doelgroepen te meten voor zowel campagnes als websites. Het bedrijf is opgericht in 2015, actief in 50 markten en is een van de grootste onafhankelijke bedrijven voor doelgroepgegevens ter wereld.

Over PubMatic
PubMatic (Nasdaq: PUBM) is een onafhankelijk technologiebedrijf dat klantwaarde maximaliseert door een toekomstgerichte supply chain te leveren voor digital advertising. Het sell-side-platform van PubMatic biedt toonaangevende digitale content creators de kans om op het open internet meer controle over hun inventory te krijgen. Verder stelt het platform hen in staat om meer inkomsten te genereren door de ROI te verhogen en addressable audiences via diverse advertentie formaten en op verschillende devices te bereiken. Al sinds 2006 zorgt onze infrastructuurgerichte aanpak ervoor dat data in realtime en op efficiënte wijze wordt verwerkt en gebruikt. Dankzij onze schaalbare en flexibele programmatic innovaties verbeteren we de resultaten voor onze klanten. Daarnaast maken we ons hard voor een levendige en transparante supply chain voor digital advertising.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht