Industry Wire

Geplaatst door PubMatic

PubMatic introduceert OpenWrap OTT

Pubmatic brengt OpenWrap OTT op de markt. Dit is een Prebid Server-gebaseerde header bidding-oplossing die 100% van de directe en programmatic vraag centraliseert met behoud van een naadloze tv-achtige kijkervaring. PubMatic levert al meer dan acht jaar header bidding-technologie. De Prebid Server-gebaseerde OpenWrap OTT helpt zowel uitgevers als adverteerders het volledige economische potentieel van programmatic advertising te realiseren. Dit gebeurt door het verdienmodel van en de kijkervaring over de gehele ad pod te optimaliseren.

Diverse klanten zoals Kidoodle.TV, Limpid, Glewed TV, Interpublic Group (IPG) en MediaMath maken al gebruik van OpenWap OTT. De eerste resultaten bij initiële partners laten een zes keer hogere fill-rate zien ten opzichte van tag-integraties.

“We zijn enthousiast over het toegevoegde inzicht, de schaalbaarheid en de controle die we krijgen met PubMatic OpenWrap OTT,” aldus Jean Fitzpatrick, Vice President, Marketplace Solutions bij Kinesso, de media- en marketingtechnologie-afdeling van Interpublic Group. “Eigenschappen zoals de first-look-toegang tot OTT-advertenties via zowel de open market en private marketplaces, controle over ad pods en dealflexibiliteit op grote schaal zullen allen helpen om op korte termijn meer interesse in OTT te wekken bij inkopers.”

OpenWrap OTT biedt volledige ondersteuning voor connected tv (CTV), mobiele apparaten en desktop-apparaten. Maar ook voor implementaties zoals Server-Side Ad Insertion (SSAI), die vaak worden gebruikt door premium video-uitgevers en die de kijkers een tv-achtige kijkervaring bieden. De technologie is met name belangrijk voor de opkomende OTT-markt, omdat het veel omslachtige processen van traditionele tv-inkoop en zelfs vaste programmatic veilingen wegneemt.

OpenWrap OTT is de eerste wereldwijd beschikbare, grootschalige OTT header bidding-oplossing die is gebaseerd op Prebid. OpenWrap OTT zorgt voor meer concurrentie tussen inkopers en meer inkomsten voor uitgevers. Daarnaast is het ook een oplossing voor welbekende ad pod-uitdagingen zoals frequency capping, back-to-back-advertenties en de gelijktijdige weergave van concurrerende advertenties.

“PubMatics OpenWrap OTT-technologie geeft prioriteit aan de kijkervaring en levert tegelijkertijd de dynamiek van de header bidding-veiling waarmee we de advertentieprestaties voor onze klanten kunnen maximaliseren”, zegt Daniel Riddell, Chief Technology Officer bij Kidoodle.TV. “We zijn ook blij dat de oplossing van PubMatic is gebaseerd op Prebid. Dit zorgt voor meer transparantie, flexibiliteit en integratiemogelijkheden, zodat we een veilige streaming-omgeving voor gezinnen kunnen blijven bieden.”

– Eigenaars en distributeurs van OTT-content kunnen programmatic en directe vraag van adverteerders tegelijkertijd in overweging nemen. Dit leidt tot meer concurrentie en een hogere fill-rate. Tegelijkertijd behouden ze de controle over de balans tussen inkomsten, business rules en kijkerservaring.

– Adverteerders hebben het voordeel dat zij first-look-toegang krijgen tot het OTT-aanbod via private marketplaces. Daarnaast krijgen ze controle over ad pods, kunnen ze concurrerende prijzen hanteren en dealflexibiliteit op grote schaal toepassen.

– Consumenten krijgen een OTT-kijkervaring die vergelijkbaar is met die van tv. Dit komt omdat de integratie aan de serverkant de latency, time-outs, advertentie-laadtijden en buffering vermindert. Daarnaast worden hierdoor herhaalde advertenties voorkomen.

“De eerste prioriteit voor uitgevers en adverteerders is om een geweldige, tv-achtige ervaring te leveren. OpenWrap OTT houdt in eerste instantie rekening met de kijker, hetgeen vervolgens impact genereert voor onze klanten”, zegt Jonas Olsen, VP Video bij PubMatic. “Met behulp van Prebid voorziet onze onafhankelijke oplossing in de volgende generatie van programmatic advertising voor de snel opkomende OTT- en CTV-kanalen.”

De uitbreiding van de OpenWrap-technologie naar het OTT- en CTV-aanbod is de nieuwste innovatie van PubMatic. Pubmatic beschikt over meer dan tien jaar aan omnichannel-ervaring en heeft een voortrekkersrol genomen bij het gebruik van Prebid voor header bidding-technologie voor display, video, mobiele apps met OpenWrap SDK en nu CTV en OTT.

Over PubMatic
PubMatic verhoogt de inkomsten van uitgevers doordat het het meest gekozen sell-side-platform is voor bureaus en adverteerders. Het PubMatic-platform stelt onafhankelijke app-ontwikkelaars en uitgevers in staat om hun digitale reclame-inkomsten te maximaliseren. Daarnaast helpt het adverteerders om de ROI te verhogen doordat ze hun doelgroepen via diverse reclamevormen en apparaten kunnen bereiken en binden in merkveilige, premium-omgevingen. Pubmatic heeft al in 2006 een eigen efficiënte, wereldwijde infrastructuur ontwikkeld en blijft vooroplopen als het gaat om innovatie in programmatic. Het hoofdkantoor van PubMatic staat in Redwood City (Californië) en wereldwijd heeft het bedrijf veertien kantoren en negen datacenters.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht