Geplaatst door Recommerce

RECOMMERCE GROUP ZET MET ACQUISITIE VAN DEAL CERTIFY STAP IN GROEI EN GRIP OP BUYBACK MARKT

Gentilly, 26 november 2020 – Recommerce, Europese pionier op het gebied van lifecycle management van smartphones en ander hightech, neemt Deal Certify over. Deal Certify is een innovatieve ontwikkelaar  van software waarmee de technische kwaliteit van tech-hardware op afstand kan worden gemeten. Met deze overname versnelt Recommerce haar groei en zet het een volgende stap in de optimalisatie van de lifecycle keten.

Acquisitie Deal Certify

Recommerce, opgericht in 2009 en  lid van next40, groeit dit jaar met 20%. Met de acquisitie van Deal Certity zet het een volgende strategische stap om de leidende speler in Europa te worden op het gebied van buyback en verkoop van refreshed smartphones. Met de app van Deal Certify kunnen smartphone op afstand op technische kwalitatieve aspecten worden gecheckt. Hiermee kan de actuele waarde nauwkeuriger worden voorspeld aan de verkopende partij. Pierre-Etienne Roinat, die naast zijn functie als CEO onlangs werd benoemd als voorzitter van de Raad van Bestuur van Recommerce, zegt over deze overname: “Ik ben trots dat ons team zich met deze strategische acquisitie versterkt met getalenteerde mensen en excellente software.”

Groei en ambitieuze projecten

Met een groei van meer dan 20% en een omzet van 70 miljoen euro is Recommerce een van de succesverhalen in zijn sector. Pierre-Etienne Roinat zegt over de groei: “Sinds de oprichting heeft Recommerce meer dan 3,3 miljoen smartphones opgeknapt. 100.000 ton CO² en 130.000 ton grondstoffen werden bespaard. Recommerce is reeds actief in Frankrijk, Zwitserland, Oost Europa en sinds dit jaar is dat uitgebreid naar België, Duitsland en Nederland.  “We zullen onze missie voortzetten om in de circulaire economie van smartphones een voortrekkersrol te willen spelen. We staan als partner klaar om de operators en retailers te helpen lokaal meer toestellen terug te halen en die na een check of opknapbeurt ook weer lokaal te verkopen. We groeien dankzij een sterke financiële positie, waardoor we zowel autonoom als in dit geval door acquisitie internationaal kunnen expanderen.“

Buyback gaming consoles Amazon

Verder kondigt Recommerce aan dat het in november 2020 een pan-Europees partnerschap met Amazon heeft afgesloten op het gebied buyback van gaming consoles. Recommerce is er trots op om, naast smartphones, nu ook gaming consoles te kunnen terugkopen voor Amazon-klanten in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië. Pierre-Etienne Roinat: “Dit is ook weer een mooie stap richting groei in een andere aanpalende productgroep.“

———–

Over Recommerce Group:

Recommerce Group is pionier en in 2020 een dominante partij in Europa op het gebied van het reconditioneren van hightech producten en in het bijzonder smartphones. Recommerce koopt gebruikte apparatuur, biedt operators, retailers, particulieren en bedrijven de mogelijkheid om gebruikte smartphones en andere tech-hardware als gameconsoles terug te verkopen. Deze apparatuur wordt na een technische check weer op de Europese markt gebracht. Het bedrijf distribueert zijn gereviseerde producten onder het consumentenmerk “Recommerce©” en distribueert ze op www.recommerce.com en in veel Europese landen via distributeurs en telecomoperatoren. http://www.recommerce-group.com