Relay42 en SheSharp organiseren eerste Girls in MarTech event

Amsterdam, 2 maart 2017 – Op 21 maart aanstaande organiseren stichting SheSharp en Relay42 ‘Girls in Martech: Setting the Scene for the Future’ in Pand Noord in Amsterdam. Dit is het eerste MarTech event in Nederland waarin vrouwen centraal staan. Met dit event willen de organisatoren, vrouwelijke professionals kennis en ervaring laten uitwisselen over de wereld van marketing technologie.
De vraag naar marketing technologie groeit exponentieel. Gartner voorspelt niet alleen dat 50 tot 65 procent van de marketeers verwacht in het komende jaar meer aan marketing technologie te besteden, ook verwacht het bedrijf dat CMO’s in 2017 meer aan IT zullen uitgeven dan CIO’s. Daarnaast heeft volgens Gartner de opkomst van marketing technologie gezorgd voor een nieuwe rol binnen bedrijven: de Chief Marketing Technologist (CMT). Op dit moment heeft 81 procent van de grote bedrijven al een CMT in dienst en nog eens 8 procent van de grote bedrijven verwacht er een aan te stellen in de komende twee jaar. Daar komt nog bij dat het aantal MarTech aanbieders sinds 2011 verdrievoudigd is.
Kansen op de arbeidsmarkt
‘Dit biedt veel kansen op de arbeidsmarkt, maar toch blijft het aantal meiden in tech, en ook in MarTech, beperkt’, stelt Anouk de Wolff, Head of Talent bij Relay42. ‘Relay42 verbindt mensen die de ambitie hebben om de toekomst van marketing vorm te geven. Als een MarTech aanbieder die voor 45 procent uit vrouwen bestaat, willen wij de discussie leiden over de kansen die er op dit gebied zijn voor ambitieuze vrouwen en meisjes in tech.’ Hierin wordt Relay42 ondersteund door SheSharp, een stichting die tot doel heeft de rol van vrouwen in de technologiewereld te versterken. Eerder organiseerde SheSharp onder andere bij Google een event over online presence en bij Uber over vrouwen als disruptors.
Ontwikkelingen en uitdagingen
Wil je weten hoe het is om met marketing technologie te werken? Wil je horen over de nieuwste ontwikkelingen en de uitdagingen van het vak? Op 21 maart komt alles op het gebied van marketing technologie aan bod. Specialisten van Relay42 zullen hun verwachtingen voor de toekomst schetsen en uit de doeken doen hoe zij willen groeien. KLM, voorloper op het gebied van digital marketing, spreekt onder meer over haar in-house programmatic marketingtools, visie en toekomstplannen. Wordt geïnspireerd door hun verhalen, en de verhalen van andere marketing technologie professionals op 21 maart aanstaande.
Programma
18:30 Inloop
19:00 Welkom door Relay42
19:10 Het wat, hoe en waarom van het menselijker maken van MarTech: van productontwikkeling tot marketingstrategie, door Alexandra Vargas, Alex Durham en Kalina Dancheva van Relay42
19:30 Hoe creativiteit en big data samenkomen in programmatic marketing, door Liz van der Veen en Lotje van der Kooij van KLM.
19:50 Q&A
20:00 Borrel
Kom je ook?
Wat: Girls in Martech: Setting the Scene for the Future
Waar: Pand Noord, Meeuwenlaan 98-100, Amsterdam
Wanneer: 21 maart 2017 van 18.00-19.30 met aansluitend borrel
Aanmelden: https://www.meetup.com/SheSharp/events/237929745/
Deelname is gratis.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.