Industry Wire

Geplaatst door Toshiba TEC

Retaildivisie TOSHIBA TEC versterkt positie met Benelux-brede samenwerking

De Nederlandse retailorganisatie van TOSHIBA TEC was voorheen een juridisch onafhankelijke bedrijfseenheid en is eerder dit jaar geïntegreerd in de branchestructuur van Toshiba TEC Europe. Nu bundelt de retailtak van Nederland zijn krachten met die van België en Luxemburg. Op deze manier brengen ze hun competenties samen. TOSHIBA TEC Retail is zo in staat zijn huidige klanten te voorzien van een completere dienstverlening en een breder productassortiment. Naast de bestaande focus op winkelautomatisering voor fast moving consumer goods komt de nadruk in Nederland nu ook te liggen op het versterken en verder uitbouwen van het indirecte kanaal. Door extra technische-, logistieke- en marketingondersteuning vanuit België zal de Nederlandse vestiging van TOSHIBA TEC Retail haar activiteiten verder uitbreiden in met name de non-food- en de horecasectoren. Tegelijkertijd zullen ook bestaande klanten profiteren van deze krachtenbundeling.

Silvio Arzini is in de nieuwe organisatiestructuur benoemd tot Channel Manager Nederland voor TOSHIBA TEC Retail. Hij wordt verantwoordelijk voor de consolidatie en versterking van de marktpositie van TOSHIBA TEC in het indirecte kanaal. Hij heeft in de afgelopen zeven jaar uitgebreide kennis opgedaan van het channel-landschap in retailautomatisering, onder andere bij NCR.

Jean Paul Lardenoye is benoemd tot Sales Manager Nederland Fast Moving Goods. Hij is het primaire commerciële aanspreekpunt en zal zich vooral gaan richten op het consolideren en versterken van de positie van TOSHIBA TEC als leverancier van innovatieve totaaloplossingen voor supermarkten en andere fast moving consumer goods georiënteerde winkelformules.

Gerard Pruijn verruilt zijn functie van Sales Directeur TOSHIBA TEC Nederland sinds augustus van dit jaar voor die van Europees Directeur Business Development. In zijn nieuwe functie is hij verantwoordelijk voor het strategische leiderschap en verdere uitbouw van TOSHIBA TEC’s corporate strategie naar de belangrijkste internationale retailers in de EMEA-regio.

Business Unit Manager Retail Benelux Dries De Beul: “Wij zijn erg verheugd dat we deze organisatieslag hebben kunnen maken. Door deze krachtenbundeling kunnen we de gehele Benelux-markt nog beter bedienen en onze positie hier verder uitbouwen. Uiteindelijk bieden we onze huidige en toekomstige klanten een optimalere dienstverlening.”

Over TOSHIBA TEC Europe
TOSHIBA TEC Europe (TERIS) richt zich op productplanning, marketing, verkoop, onderhoud en distributie van POS-systemen (point of sale), kassa’s, weegschalen, barcodeprinters, randapparatuur en software-informatiesystemen over geheel Europa, het Midden-Oosten en Afrika. TOSHIBA TEC Europe levert totaaloplossingen: van consulting en systeemontwerp tot en met systeeminstallatie, bediening en onderhoud.

TERIS heeft zijn hoofdkantoor in Brussel en telt drie divisies: Retail, Auto ID en Services. TERIS is een onafhankelijk werkend bedrijf van Toshiba Corporation, de op zes na grootste producent van elektronische/elektrische toestellen en het 91ste grootste bedrijf ter wereld in termen van verkoop. Toshiba Corporation staat in Fortune Magazine op de achtste plaats van de meest gewaardeerde elektronicabedrijven ter wereld. Het is een toonaangevende producent van hoogtechnologische producten met meer dan driehonderd grote dochterbedrijven over de gehele wereld. De wereldwijde omzet in 2008 bedroeg ongeveer 67,9 miljard dollar.

Meer informatie over TOSHIBA TEC POS-systemen, kassa’s, weegschalen, barcodeprinters, randapparatuur en software-informatiesystemen is te vinden op de TERIS-website www.toshibatec-eu.com.

Voor redactionele informatie:
Influx PR: Gerline van Wijnen of Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034 of toshiba@influx-pr.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht