Retailers met snelle en efficiënte websites behouden klanten tijdens feestdagen

Riverbed, de performance company, heeft onderzoek gedaan naar het winkelgedrag van Europeanen rondom de feestdagen. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksgroep OnePoll onder 2.700 respondenten in Europa. Hieruit blijkt dat 45 procent van de Europeanen van plan is meer online te winkelen in de aanloop naar kerst vergeleken met vorig jaar. Consumenten winkelen in deze periode gemiddeld 42 minuten per dag online. Meer dan de helft (55 procent) winkelt liever online in plaats van in een winkelstraat.
Het is belangrijk dat retailers klaar zijn voor de enorme toename van bezoekersaantallen rondom de feestdagen. Van de respondenten geeft 61 procent aan een negatief beeld te krijgen van een organisatie wanneer de website traag is of niet goed werkt. Verder vindt 69 procent het niet prettig om betalingen te doen op een website die langzaam is of problemen heeft met het laden van pagina’s.
“Retailers kunnen voor onaangename verrassingen komen te staan door een groeiend aantal bezoekers op hun website tijdens de feestdagen”, zegt Carel Bak, Regional Director Benelux bij Riverbed. “Het is voor hen een uitdaging om klanten een goede website performance te bieden. Retailers moeten inspelen op de klantvraag en zorgen dat hun website snel, betrouwbaar en veilig is. Het maakt hierbij niet uit hoe dynamisch of verschillend hun klantactiviteiten zijn.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.