Geplaatst door Re-ticket.com

Re-ticket.com Travel Innovator 2011

Online marktplaats voor reizen bewijst innovatieve concept.

De eerste online marktplaats voor reizen, Re-ticket.com is tijdens de jaarlijkse Travel Innovation Summit van Phocuswright in Miami gekozen als één van de dertig ‘travel innovators’ van 2011.

Op de website kunnen particulieren en touroperators hun tickets te koop aanbieden. Particulieren doen dit vaak omdat ze niet meer kunnen of willen reizen. Touroperators blijven vaak met onverkochte voorraad zitten. Re-ticket.com heeft hiervoor een platform gecreëerd. Naast tickets kunnen mensen ook frequent flyer miles verkopen evenals discount vouchers, maar ook huisjes en appartementen.

Veel gehoorde kritiek is het feit dat men zegt dat tickets niet te verkopen zijn. Dat is niet helemaal juist, omdat trein of bus tickets vaak niet eens op naam staan. Bij vliegtickets is dit wel het geval, maar dan nog kan men bij 40% van de luchtvaartmaatschappijen de naam wijzigen. Bij het selecteren van de luchtvaartmaatschappij geeft Re-ticket.com zelf al aan of de gekozen airline naamswijzigingen toestaat en of het ticket dus te verkopen is.

Norm Rose, Senior Technology Analyst van Phocuswright: “We hebben Re-ticket.com gekozen omdat ze echt een probleem oplossen, met name voor reisagenten en touroperators. Zij willen hun onverkochte voorraad graag van de hand doen maar niet onder hun eigen naam. En dit concept is toch weer anders dan alle kortings en flash sale websites. Daarnaast zien wij veel kansen in het lead generation systeem, reisagenten hebben het zwaar en elke extra omzet is meegenomen.”

Oprichter Gregor van der Made is erg blij met deze uitverkiezing; “Het heeft veel bloed, zweet en tranen gekost om te komen waar wij nu zijn. Het is goed om te zien dat de aanhouder wint. Daarnaast is het natuurlijk gewoon heel stoer om als enige Europese onderneming tussen met name Amerikaanse start-ups te staan. Zover ik heb kunnen zien, zijn wij ook de enige die geen VC achter ons hebben staan. Dat maakt het misschien nog wel mooier!”

Rose: “We moeten wel opmerken dat Re-ticket.com niet zozeer een technologische innovatie is. Dat was overigens hét selectiecriterium van dit jaar. Maar ze lossen echt een probleem in de reissector op en ze hebben een duidelijk business model. Ook het feit dat ze tot nu toe alles op eigen kracht hebben gedaan waarderen we en daarom vinden wij van Phocuswright dat ze toch tot de innovators van 2011 behoren.”

Van der Made: “Ik begrijp de opmerking van Phocuswright en ze hebben zeker een punt, wij zijn immers geen ITA en puur op technologie gericht. Ik zie Re-ticket.com meer als een reisbedrijf dat op internet actief en nu klaar is om te groeien!”

www.re-ticket.com

info@re-ticket.com