Industry Wire

Geplaatst door Klarna

Rij Nu Betaal Later: overeenkomst Klarna en CarTrawler brengt rentevrije betaaloplossing naar CarTrawler’s 250 partnerwebsites

Amsterdam, 13 december 2023 – Klarna – het wereldwijde AI-betalingsnetwerk en shopping-assistent – heeft een overeenkomst gesloten met CarTrawler, een toonaangevende b-2-b-leverancier van autoverhuur- en mobiliteitsoplossingen voor de wereldwijde reisindustrie. Als resultaat van deze overeenkomst kunnen reizigers voortaan een huurauto betalen met behulp van Klarna’s volledige aanbod van flexibele betalingsoplossingen – waaronder het renteloze Buy Now Pay Later (BNPL) – als ze een reis boeken bij ruim 70 luchtvaartmaatschappijen en meer dan 250 reiswebsites. Dankzij de overeenkomst is Klarna momenteel live op 25 websites van luchtvaartmaatschappijen in 15 landen, waaronder Vueling, TAP Air Portugal en Eurowings. De twee bedrijven werken samen aan de lancering van nog meer websites in de nabije toekomst.

CarTrawler brengt meer dan 2.000 autoverhuurders en mobiliteitsaanbieders samen in één platform waar 250 luchtvaartmaatschappijen en online reisbureaus via hun aangesloten websites autoverhuur, luchthaventransfers en ride-hailing[1] kunnen aanbieden. In 2022 vertegenwoordigde de internationale autoverhuurmarkt een waarde van naar schatting 122 miljard dollar; het is een markt die met ruim 7 procent per jaar groeit. In het verleden werd het grootste deel van de kosten voor autoverhuur uitgegeven met een creditcard. De overeenkomst tussen Klarna en CarTrawler biedt de consument nu een extra oplossing om toegang te krijgen tot rentevrij krediet voor autoverhuur.

Klarna’s kortlopende, rentevrije BNPL-producten zijn ontwikkeld om te voorkomen dat gebruikers grote openstaande saldi opbouwen. De betaaloplossing is uitsluitend beschikbaar voor personen die het zich kunnen veroorloven tijdig terug te betalen. Zo voert Klarna op elke transactie strikte controles uit die – in tegenstelling tot creditcards – real time een betrouwbare indicatie geven van de financiële omstandigheden van de consument. Als een klant een betaling mist, beperkt Klarna automatisch de toegang tot haar dienstverlening om te voorkomen dat schulden worden opgebouwd. Door deze maatregelen wordt het verlies dat het gevolg is van uitblijvende betalingen beperkt tot minder dan één procent; dit is tussen 30 en 40 procent lager dan bij creditcardmaatschappijen.

“We zijn erg blij dat we door onze overeenkomst met CarTrawler onze betaalmethoden naar reizigers in heel Europa kunnen brengen”, vertelt Raji Behal, hoofd West- en Zuid-Europa, het Verenigd Koninkrijk en Ierland van Klarna. “De behoefte onder consumenten aan flexibele betaaloplossingen en de mogelijkheid om kosten van grotere aankopen, waaronder autohuur, te spreiden, is nog nooit zo groot geweest.”

“De vraag naar innovatieve en flexibele betaalopties blijft groeien en onze samenwerking met Klarna stelt onze partners in staat klanten meer keuze en controle te bieden bij autoverhuur en luchthaventransfers”, zegt Peter O’Donovan, CEO van CarTrawler. “Dit initiatief is een reactie op de inzichten over veranderende klantbehoeften die we in ons wereldwijde reisnetwerk hebben verzameld. We zijn blij dat we onze activiteiten nog beter kunnen afstemmen op wat klanten nodig hebben. Voor onze luchtvaartmaatschappijen en partners biedt de grotere keuzevrijheid voor consumenten daarnaast nieuwe mogelijkheden om extra groei te realiseren.”

EINDE PERSBERICHT

[1] Bij ride-hailing huren passagiers chauffeurs in om hen naar de gewenste locatie te brengen. Als men kiest voor een ride-hailing dienst, nemen de chauffeurs die door passagiers worden geboekt de best passende route

Over Klarna
Sinds 2005 is Klarna op een missie om de e-commercehandel te versnellen, waarbij de behoeften van de consument centraal staan. Met meer dan 150 miljoen actieve gebruikers wereldwijd en 2 miljoen transacties per dag, zorgen Klarna’s eerlijke, duurzame en AI-aangedreven betalings- en winkeloplossingen voor een revolutie in de manier waarop mensen online winkelen en betalen. Hierdoor kunnen consumenten slimmer, met meer vertrouwen en gemak winkelen. Meer dan 500.000 wereldwijde retailers integreren Klarna’s innovatieve technologie en marketingoplossingen om groei en loyaliteit te stimuleren, waaronder H&M, Saks, Sephora, Macy’s, Ikea, Expedia Group en Nike. Ga voor meer informatie naar [Klarna.com.]Klarna.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht