Rijksoverheid en bol.com grote winnaars The Best Social Awards – Business 2019

Op 12 juni reikten we de awards uit in alle business categorieën van The Best Social Awards onderaan deze pagina vind je een overzicht van de winnende content. De Rijksoverheid is de grote winnaar. Zij vielen maar liefst drie keer in de prijzen (Beste Copywriting, Beste Influencercampagne en Beste Post van het Jaar). Ze worden op de voet gevolgd door de Nederlandse Spoorwegen met twee awards (Beste Innovatie en Beste Story). SIRE heeft The Best Social Award voor Beste Campagne in de wacht gesleept met hun #DOESLIEF campagne en Bol.com won voor het tweede jaar achtereen in de categorie Beste Merk. Johnny Wonder en Roorda Reclamebureau zijn de bureaus die er dit jaar vandoor gaan met de meeste prijzen. De winnaars werden bepaald door een professionele jury. Morgen is dag 2 van The Best Social Awards en reiken we de audience categorieën uit. Kanshebbers zijn onder meer Rico Verhoeven, Gwen van Poorten, Nienke Plas, Chantal Janzen en rapper Donnie. De complete show is te volgen via de livestream op Facebook of YouTube.
De vakkundige jury bestond uit 39 professionals die werkzaam zijn bij onder meer ING, Google en Netflix. Diederik Broekhuizen, oprichter The Best Social, is enthousiast over de grote winnaar van de business awards: ‘Het is geweldig dat de Rijksoverheid ook daadwerkelijk de grote winnaar is van The Best Social Awards. Ze hebben zich ontzettend hard ingezet het afgelopen jaar en echt impact gemaakt met hun samenwerking met rapper Donnie. Zij zijn voor mij ook de terechte grote winnaar van deze editie. Mijn lof gaat ook uit naar Bol.com, die voor de 2e keer door jury en publiek verkozen zijn tot Beste Merk van het jaar’.
Dit jaar waren er maar liefst drie nieuwe categorieën: Beste Augmented Reality, Beste Post van het Jaar en Beste Positive Impact. De prijsuitreiking vond voor de eerste keer plaats in Casco te Amsterdam, de presentatie was in handen van oprichter Diederik Broekhuizen en contentmaker Lize Korpershoek. De awards zijn opgesplitst in twee dagen: de business uitreiking en het audience evenement, waarbij het publiek kon stemmen op hun favorieten.
De business-categorieën van The Best Social Awards werden dit jaar ondersteund door Coosto, Elevate, Snapchat, Boomerang Agency, Wavemaker, PPCRN, Casco Amsterdam, Heineken, Glasnost, Fritz-kola en Breyers.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.