Geplaatst door USoft

Roel Spans nieuwe algemeen directeur USoft

Nadat USoft onder de naam Ness Benelux jarenlang onderdeel was van Ness Technologies, is het bedrijf sinds kort wederom in Nederlandse handen. De focus zal nu veel meer op hun product liggen. USoft is nog altijd dé leverancier van hoogwaardige softwareproducten en -oplossingen voor Dynamic Business Proces Management en voor het bouwen van applicaties volgens Model Driven Architecture op basis van de Business Rules Engine.

Roel Spans gaat samen met Jung de transitie in goede banen leiden. Hij komt van Capgemini, waar hij in totaal elf jaar werkzaam was. Het laatste jaar was hij zowel Managing Director van Capgemini Financial Services in Zwitserland als Business Unit Manger van de vestiging in Heerlen. In laatstgenoemde functie had hij de sales- & deliveryverantwoordelijkheid voor Zuid-Nederland.

Spans vertelt enthousiast over de uitdagingen die voor hem liggen: ‘Wij gaan ons richten op het terug in de markt zetten van USoft als dé onderscheidende productleverancier voor Business Process Management en Model Driven Development. Een andere belangrijke doelstelling is het uitbreiden van ons partnernetwerk. Wij zoeken partners die ons aanvullen op het gebied van businesskennis en technologie, om samen oplossingen te ontwikkelen waarmee we onze verticale marktpositie kunnen versterken.’

Spans is vol vertrouwen dat het gaat lukken om de doelen binnen de gestelde tijd te realiseren: ‘USoft is een sterk merk dat bekend staat om de kwaliteit van zijn oplossingen. In mijn eerste weken bij USoft zie ik dat weerspiegeld in de expertise en gedrevenheid van de medewerkers.’

De R&D- en consultancyafdeling van USoft zetten sinds enige tijd nog intensiever in op productdevelopment. Dit heeft onlangs geleid tot de lancering van USoft Release 8. ‘De koerswijziging levert nu dus al resultaat op.