Industry Wire

Geplaatst door RTRN

RTRN verzorgt rebranding Jobbird

Marktleider in online recruitment Jobbird bestaat dit jaar 5 jaar en vierde dat afgelopen zaterdag 9 juli jl. tijdens Amsterdam FashionWeek met (zaken)relaties en BN’ers. Eigenaar en oprichter Jan-Peter Cruiming, die naast het in Groningen opgerichtte Jobbird aan de wieg stond van diverse andere succesvolle ondernemingen, greep het lustrum aan om de leiding van het bedrijf officieel over te dragen aan zijn vrouw en zakenpartner Marlot Haagsma Cruiming. Naast het lustrumfeest en de wisseling van de wacht werd tijdens FashionWeek ook de nieuwe brand identity van Jobbird onthuld, een opdracht waar het eveneens Groningse RTRN voor tekende.

Een brand concept dat past bij de ambities van Jobbird
De afgelopen jaren hebben Cruiming en de zijnen flink aan de weg getimmerd wat betreft naamsbekendheid en groei, met als resultaat dat Jobbird zich met ruim 65.000 vacatures en meer dan 150.000 cv’s van werkzoekenden de grootste van Nederland mag noemen. Nu, bij haar eerste lustrum, slaat het bedrijf de vleugels verder uit met als ambitie om van Jobbird de grootste online vacaturebank van de wereld maken. Hiertoe heeft het de hulp ingeroepen van RTRN Communicatie & Creatie. RTRN heeft een brand concept bedacht waarmee Jobbird zich de komende jaren onderscheidend kan positioneren in de markt.

Meer dan een online vacaturebank
Werken en leven zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Mensen zijn continu op zoek naar voldoening in hun werk en de keuzes die men hierin maakt hebben direct invloed op iemands leven. En vice versa, want je werk bepaalt je leven en je leven bepaalt je werk. Uit ervaring weet Jobbird dat de zelfbewuste zoekers onder ons, degenen die weten waar ze hun voldoening uithalen, het gevoel willen hebben dat ze meetellen, het verschil maken om zo volledig tot hun recht te komen. En Jobbird weet ook dat wanneer men dat niet heeft, of nog niet, of niet meer, men op zoek gaan naar anders, naar beter. Jobbird maakt deze zoekers tot vinders, door vraag en aanbod met elkaar te matchen. Want Jobbird heeft hiervoor niet alleen de techniek in huis, maar begrijpt ook wat ervoor nodig is om de match duurzaam te maken. Want hoe duurzamer de match des te hoger de voldoening, voor zowel werkzoekenden als voor werkgevers. En daarom kiezen mensen voor Jobbird; omdat ze er vinden wat ze zoeken. Hiermee is het geheel vernieuwde Jobbird.com meer dan een online vacaturebank: ze erkent dat werken anno nu lifestyle is geworden. De papegaai is volwassen geworden, met een modern geluid en een nieuw elan. Meer dan voorheen staat het merk voor duurzaamheid, vertrouwen, openheid en integriteit. Feminiene waarden die we terugzien in de door RTRN ontworpen look & feel.

Lancering tijdens Amsterdam FashionWeek
Geheel in stijl was de lancering van de nieuwe identiteit afgelopen weekend tijdens de Mercedes Benz FashionWeek in Amsterdam. Hier waren een paar honderd genodigden getuige van de onthulling van het nieuwe logo en de corporate film. Dat was tevens de aftrap van de campagne die de komende maanden online en offline verder wordt uitgerold. Dus voor een ieder die het nog niet heeft gezien of gehoord: stop met zoeken, start met vinden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht